HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ljudverktyg på iPhone
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

solhaga
100.000-klubben

2683 Posts

Posted - 2009/09/09 :  07:44:27  Show Profile Send solhaga a Private Message
Studio Six Digital släpper sin AudioTools i dagarna:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=325307477&mt=8.
Jag har själv använt deras Generator vilket har räckt för mina (enkla) behov.

Lite senare i höst kommer en extern "mikrofon" eller AudioInterface: http://www.studiosixdigital.com/iphone_measurement_micropho.html.

Någon här som har använt eller rentavt "kalibrerat" någon av deras produkter?

149:- är ju inte mycket pengar, men mäter den fel så...

Edited by - solhaga on 2009/09/09 22:51:49

solhaga
100.000-klubben

2683 Posts

Posted - 2009/09/09 :  07:52:37  Show Profile Send solhaga a Private Message
Om du använder Generator, så säkerställ att skärmsläckaren är avstängd.
Det blir en rejäl knäpp när den aktiveras annars.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2683 Posts

Posted - 2009/09/09 :  19:01:08  Show Profile Send solhaga a Private Message
Jag har nu fått prisuppgift på deras iAudioInterface som skall dyka upp i höst: $ 250. Lite väl dyrt, speciellt när man redan har en kalibrerad mikrofon från XTZ som ligger i den prisklassen.

Är detta något för XTZ att haka på?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000