Har under sommaren blivit med Spotify. En upplevelse som resulterat i ett ivrigt musiklyssnade under sommaren. Vilken tjänst Spotify är! Har hittat mängder av ny musik och lyssnat igenom artisters hela musikproduktion. Köpte omedelbart Premiumtjänsten för 99:-/månad vilket också ger något bättre ljud. När jag köpte mein PS-Audio DAC för 2 år sen så tänkte jag inte närmare på att den hade USB ingång men när Spotify dök upp så fick den en menimg. Numera så står en LapTop i stereoracket enbart för Spotify och bildvisning (USB-Dac, HDMI-TV). Har också skaffat ett trådlöst tangentbord (Logitech diNovo Mini bluetooth) så jag kan sköta datorn remote hihi...jätteball. Nåväl vad jag ville säga är att ljudet inte är fullt i klass jämfört med CD (inte konstigt med tanke på skillnad i bitrate) men väl så bra särskilt om man lyssnar med HÖG volym vilket jag gör. Spotify-USB DAC=Rekommenderas varmt! Bästa som hänt mitt HiFi & musiklyssnarliv på länge
Spelar hos mig: Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905
Själv kör jag numera Spotify i min iPod Touch... Sjukt läckert! Endera i Arcam R-Dock vid stereon (Låter riktigt bra) eller i lurarna i lägenheten. En helt suverän tjänst, helt klart! MVH Micke
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd