HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Äntligen kan jag provköra subben!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

e96mlo
Member

504 Posts

Posted - 2003/01/11 :  20:12:31  Show Profile  Visit e96mlo's Homepage Send e96mlo a Private Message
Fick nyss igång mitt gamla subslutsteg, som varit kass ett tag. Så nu kan jag äntligen provspela en av mina nya subbor!

Två Cerwin Vega Vega154 i varsitt 50-liters sonotuberör men jag kan bara köra den ena, dock. Jag kan utan problem låta förstärkaren gå fullt utstyrd utan att Vegan klagar det minsta, men det är bara en bekräftelse av specen och jag skulle blivit förvånad om det inte gick.

Nu fattas bara en Linkwitztransform för att få rak och fin frekvensgång.

Subförstärkaren är en RILA SW-2000 från HifiKit och ska genast bytas när möjlighet finns.

När allt är klart återstår bara ett stort problem: Grannarna!

/Marcus

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2003/01/12 :  00:55:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Originally posted by e96mlo


Nu fattas bara en Linkwitztransform för att få rak och fin frekvensgång.

Subförstärkaren är en RILA SW-2000 från HifiKit och ska genast bytas när möjlighet finns.

När allt är klart återstår bara ett stort problem: Grannarna!

/Marcus



Förstärkaren kan ju vara ett problem, men inte grannarna. De byts väl automatiskt??

/P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

e96mlo
Member

504 Posts

Posted - 2003/01/12 :  13:21:34  Show Profile  Visit e96mlo's Homepage Send e96mlo a Private Message
Den andra subben ska också igång när jag fått fart på ett tvåkanals steg med lite kräm i. För upplysnings skull kan jag berätta att basarna spelar nedåt och jag har en på var sida om lyssnings/TV-soffan.

Jag har hört att man kan få problem med interferens om man kör två basar. Är det någon som har råkat ut för det?

Tanken var från början att köra dem i stereo. Men finns det något som talar för att köra dem i mono?

/Marcus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000