| Author |
Topic  |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ

2885 Posts |
Posted - 2009/10/03 : 15:21:02
|
Tjenare!
Är det nån här som vet om Therion kommer med nån ny platta. Det finns många rykten å inget nytt på hemsidan
/ |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Mey
Member

899 Posts |
Posted - 2009/10/03 : 19:18:51
|
Dom har nyligen släppt en som heter Miscolk experience. Finns i lager hos bla. Ginza som dubbel-CD med DVD. Har inte lyssnat på detta själv ännu men det vore intressant med kommentarer om någon annan har lyssnat.
Ginza skriver följande om detta album: quote: Efter det fenomenala studioalbumet "Gothic Kabbalah" (2007), och efterföljande "Live Gothic" (2008) beslöt sig Therions bandkapten Christofer Johnsson att dra igång ett av sina mest ambitiösa projekt någonsin; Therions framträdande på den internationella Operafestivalen i Miskolc i Ungern. Framförandet förevigades och återfinns här storslagen trippelförpackning (1 DVD och 2 CD).
Första delen, "Classical Adventures", innehåller utdrag ur Christofers favorittonsättares verk (framför allt Wagner). Detta trakteras mustigt av en full orkester och kör. I andra delen, "Therion Songs", framförs ett pärlband av Therionfavoriter av bandet tillsammans med full uppbackning av ovan nämnda orkester och kör.
Som en smakfull avrundning på detta smörgåsbord uppdukat med ambitiös Metal och storslagen klassisk musik får vi en underhållande dokumentär om hela projektet och den komplicerade operationen att genomföra det.
|
 |
|
|
opethic
Member

2890 Posts |
Posted - 2009/10/04 : 09:37:34
|
Jag har den! "The Miscolk Experience"
Jag såg fram emot att få avnjuta Therion i sitt rätta format, men jag blev faktiskt lite besviken.
Varför då? Tja... jag vet inte riktigt, men kanske det i mitt tycke något tråkiga låtvalet spelar in, samt att både bandet och orkestern verkar lite oinspirerade, eller nervösa, eller kanske osäkra - vet ej, men det är lite dålig "go" i framförandet.
DVD'n är dock roligare än CD-skivorna.
När det kommer ett nytt studioalbum med Therion? Vet ej, men jag hoppas verkligen på en tillbakagång till stilen på "Secrets Of The Runes" och "Lemuria", med mer stråkar, blås och körer - och mindre Rock N Roll! |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2009/10/04 : 10:53:16
|
Flera medverkande har berättat att de varit inne i studion och spelat in nya låtar. Det som talar emot den gamla stilen är väl ekonomin. Det finns inte lika mycket pengar att röra sig med längre inom skivindustrin, men vi får väl se.
Sedan tycker jag att kören i Lemuria inte fungerar särskilt bra. Trycket uteblir helt. Det fungerar mycket bättre med ett litet gäng operasångare.
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
Edited by - Björn-Ola on 2009/10/04 10:56:49 |
 |
|
|
NikkiSixx
Member

75 Posts |
Posted - 2009/10/06 : 21:32:16
|
Kan meddela att dom har just börjat inspelningen av den nya skivan. Igår faktiskt... trummor är lagda på ett par spår. Den spelas in i Polar-studion. Har ingen aning om när den kommer släppas, men det lär nog dröja x antal månader... Dom har ju även ett par nya killar i bandet nu.
:) |
www.scaar.net
|
 |
|
|
opethic
Member

2890 Posts |
|
|
Björn-Ola

7952 Posts |
Posted - 2009/11/07 : 12:52:54
|
Hittade det här meddelandet från Thomas Wikström:
Well...the album are in full recording progress.We recorded some part in the legendary POLAR STUDIO where bands like ABBBA, Led Zeppelin and Scorpions and many more have been recording.We will record the Orchestra and choir in probably Slovakia or Czech republic. It will soon be clips from the studio here and on youtube. In my opinion the album is going to be a killer!!! We decided the title for it. But I can not reveal that yet! The vibe in the band is very very good and everybody is so happy and so hungry.We cant wait to go out on tour again and to meet all of you! The new members are on Drums Johan Koleberg, On bass Nalle "Grizzly" Pahlson and there is also a new leadguitarplayer that I cant reveal yet either. But I can assure you that he or she will not disappoint you! Thomas Karlsson wrote the fantastic lyrics like he always do. Me, Snowy Shaw and Lori Lewis is going to sing our brains out this time. Probably some guests will appear also. (...) Una garande abrazo por tu amigo/a Thomas V " |
 |
|
|
opethic
Member

2890 Posts |
|
|
Björn-Ola

7952 Posts |
Posted - 2009/11/07 : 23:09:06
|
Det verkar bli mer operasång denna gång och det är ju det Therion handlar om. Jag hoppas vi får se mer av Katarina i andra sammanhang om hon inte dyker upp på skivan, för jag älskar hennes röst. |
 |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ

2885 Posts |
Posted - 2009/11/08 : 13:23:47
|
Tjoho! Då e det bara å vänta |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
 |
|
| |
Topic  |
|