Jag har i en längre tid försökt hitta en bra förstärkare som passar med resten av stereon. Är det någon som har ett vettigt förslag på vad som kan tänkas fungera bäst/bra.
CD - Arcam Alpha 7SE Högtalare - Audio Pro Black diamond (funderar dock på blue diamond)
Musik som spelas - rock´n´roll
Funderar på en för- och slutstegskombi, typ Rotel eller Nad. Fast NADs osköna yttre väger lite emot...
Skulle vara ytterst tacksam för lite hjälp.
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
i den prisklassen är det nog smartare att köpa en integrerad stärkare då du får en bättre pryl för samma peng gentemot separat för/slutsteg =) sen för övrigt bär inte rotels osköna yttre emot???
Rock'n roll - då tror jag inte du skall ha en rörförstärkare, om en sådan klarar rock bra är den mycket dyr. Separata förstärkare blir också för dyrt i relation till den utrustning du har. Det finns en hel del prisvärda integrerade förstärkare som skulle passa till din utrustning: NAD, H/K, Rotel, Arcam. Kolla några och se vad du tycker bäst om. Men jag tror knappast något av detta kan bli fel.