Var idag på Mega och inhandlade en gammal goding, nämligen The Human League DARE som är återutgiven i en ommixad upplaga. Denna skiva är en kombination av ursprungliga DARE samt uppföljaren Love and Dancing. Satans va kul det var att lyssna på den. Vissa av låtarna har lite väl påträngande diskant medans vissa som tex The Sound of the Crowd, Love Action och Don't you want me bara är hur bra som helst !!! Sedan är de ommixade låtarna på Love and Dancing av högre ljudmässig kvalitet vilket inte gör det hela sämre ! Uj jag låter nästan religiös KÖP !!!!
Om du gillar dessa kan jag rekommendera Heaven 17 som har vissa band till Human league(kommer inte ihåg hur). Speciellt gillar jag skivan The luxury gap men jag kan även rekommendera Penthouse and pavements.
Tack för tipset, men dessa är några av mina 'favvosar' sedan ca 18/19 år tillbaka. The luxury gap är helt underbar. Kan även varmt rekommendera den senaste 'Bigger then America' (de har visserligen släppt en live platta efter denna 'The absolutely best live' vilken och är mkt bra också.
Banden på H17 är som följer: Marin Ware och Ian Craig Marsh var med i den ursprungliga uppsättningen av Human League. De var med på skivorna Reproduction och Travelogue men bröt sig loss och bildade H17 samt BEF (British Electric Foundation), så på den vägen är det !
De låtar som mest tilltalar mig är Come Live with Me samt Temptation (singel varianten ej den på Lp:n). Kan det bli så mycket bättre ?
Mvh Thomas Ps Är ni medvetna om att H17 killarna ligger bakom artister som Tina Turner (hennes comeback i mitten på 80:et) samt Terence Trent Darby (sorry för stavningen) Ds
quote:Originally posted by nalle
Om du gillar dessa kan jag rekommendera Heaven 17 som har vissa band till Human league(kommer inte ihåg hur). Speciellt gillar jag skivan The luxury gap men jag kan även rekommendera Penthouse and pavements.
Med risk för att ha fel så tror jag inte att BEF egentligen gav ut egna skivor utan man var en slags 'intressegrupp' som hjälpte andra band. Men är dock osäker på detta. Mvh Thomas
quote:Originally posted by nalle
Har du hört British Electric Foundation, hur låter dem i förhållande till H17 och Human league?
Nostalgitripp ja... Beställde tidigare idag "New Musik-Warp", musik som förfölt mig genom åren ända sedan LPn inhandlades 1983, skall bli spännande att höra CDn, en japansk-utgåva som även innehåller en del extralåtar På tal om "DARE" var det inte så längesedan jag också fick fram min gamla vinyl. Lika mycket Linn-trummor på den som Simmons-trummor i "WARP". Härligt med den tidiga 80-tals musiken emellanåt