HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nostalgitripp !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:39:47  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Var idag på Mega och inhandlade en gammal goding, nämligen The Human League DARE som är återutgiven i en ommixad upplaga. Denna skiva är en kombination av ursprungliga DARE samt uppföljaren Love and Dancing.
Satans va kul det var att lyssna på den. Vissa av låtarna har lite väl påträngande diskant medans vissa som tex The Sound of the Crowd, Love Action och Don't you want me bara är hur bra som helst !!! Sedan är de ommixade låtarna på Love and Dancing av högre ljudmässig kvalitet vilket inte gör det hela sämre !
Uj jag låter nästan religiös
KÖP !!!!

Mvh
En nyfrälst Thomas

Live Long And Prosper !

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/12 :  22:36:26  Show Profile Send nalle a Private Message
Om du gillar dessa kan jag rekommendera Heaven 17 som har vissa band till Human league(kommer inte ihåg hur).
Speciellt gillar jag skivan The luxury gap men jag kan även rekommendera Penthouse and pavements.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/01/12 :  22:55:36  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Being Boiled och The Lebanon är mina favvolåtar med bandet. Har ingen på vinyl.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se

Edited by - Hatoil on 2003/01/12 23:48:19
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/12 :  23:14:12  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Tack för tipset, men dessa är några av mina 'favvosar' sedan ca 18/19 år tillbaka. The luxury gap är helt underbar. Kan även varmt rekommendera den senaste 'Bigger then America' (de har visserligen släppt en live platta efter denna 'The absolutely best live' vilken och är mkt bra också.

Banden på H17 är som följer:
Marin Ware och Ian Craig Marsh var med i den ursprungliga uppsättningen av Human League. De var med på skivorna Reproduction och Travelogue men bröt sig loss och bildade H17 samt BEF (British Electric Foundation), så på den vägen är det !

De låtar som mest tilltalar mig är Come Live with Me samt Temptation (singel varianten ej den på Lp:n). Kan det bli så mycket bättre ?

Mvh
Thomas
Ps Är ni medvetna om att H17 killarna ligger bakom artister som Tina Turner (hennes comeback i mitten på 80:et) samt Terence Trent Darby
(sorry för stavningen) Ds
quote:
Originally posted by nalle

Om du gillar dessa kan jag rekommendera Heaven 17 som har vissa band till Human league(kommer inte ihåg hur).
Speciellt gillar jag skivan The luxury gap men jag kan även rekommendera Penthouse and pavements.

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/13 :  08:33:51  Show Profile Send nalle a Private Message
Har du hört British Electric Foundation, hur låter dem i förhållande till H17 och Human league?

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/13 :  16:14:24  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Med risk för att ha fel så tror jag inte att BEF egentligen gav ut egna skivor utan man var en slags 'intressegrupp' som hjälpte andra band. Men är dock osäker på detta.
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by nalle

Har du hört British Electric Foundation, hur låter dem i förhållande till H17 och Human league?

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/13 :  17:26:43  Show Profile Send nalle a Private Message
Ok tack för informationen.

Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2003/01/17 :  15:04:48  Show Profile Send chg a Private Message
Nostalgitripp ja...
Beställde tidigare idag "New Musik-Warp", musik som förfölt mig genom åren ända sedan LPn inhandlades 1983, skall bli spännande att höra CDn, en japansk-utgåva som även innehåller en del extralåtar
På tal om "DARE" var det inte så längesedan jag också fick fram min gamla vinyl. Lika mycket Linn-trummor på den som Simmons-trummor i "WARP". Härligt med den tidiga 80-tals musiken emellanåt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000