HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 TV4....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/10/17 :  22:42:57  Show Profile Send acebowler a Private Message
Vad håller dom på med?
Först det fantastiskt DÅLIGA ljudet igår på IDOL...
Nu NIVÅERNA på körslaget... tror sjutton det skiljer 100dB mellan reportage/prat/musik...

Suck.... Sover teknikerna eller har dom fått kicken!?

GM 70SE Nu kör vi!!

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/10/17 :  22:45:30  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Vi slängde ut tvn för 5 år sedan - problemet löst!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/10/17 :  23:05:42  Show Profile Send acebowler a Private Message
Bra ide!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/17 :  23:50:28  Show Profile Send huzze a Private Message
När femman var först att lära sig tog det ett tag innan trean hängde på. Fyran är en klart bakåtsträvande kanal.

Jag tittar mindre och mindre på TV, men resten av familjen njuter av dess sällskap.

Jag vill lyssna mer på musik och försöka förföras av den litterära världen. Känns sundare än allt junk som går på bästa sändningstid.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2009/10/18 :  01:14:36  Show Profile Send edison a Private Message
Är väl nästan bara SVTs "Skavlan" som (faktiskt!) har rikigt bra ljud, talat som spelat, numera, och även kanonbra bild!
Ja nån liknande produktion kanske kan få OK...men det mesta låter SKIT...exempelvis har dom nåt elände (usla mikrofoner eller???) som gör att SVTs väderpratare låter total sunk, medan övriga nyhetspratare iaf ibland kan låta helt ok...ofattbart.

Såg Körslaget och det var lika ikväll som förra året då jag såg det ett par ggr...extremt platt vasst odynamiskt "bara mellanregister" ljud, och likaså samma hysteriskt fladdriga kameraåkningar/klipp, i tllägg en oskarp bild så fort körerna sjöng.Bra skarp bild vid talade delar av programmet.Typiskt TV4 iofs, så har dom kört i alla program där tex livemusik ingår...

Och varför ska körerna skrika och gapa hela tiden även när programledaren snackar???

Näää...det programmet ser jag, som ikväll, bara av sociala skäl...och helst inte

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2009/10/18 01:17:57
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2009/10/18 :  11:11:12  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Håller med Marina, släng ut tvn, så slipper ni eländet.

Det är några år sedan jag slängde ut tvn här hemma.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2009/10/18 :  13:38:04  Show Profile Send Levator a Private Message
Samma här,köpte en projektor istället.
Nu ser vi på det vi vill se när vi vill.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000