| Author |
Topic  |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2003/01/18 : 12:08:35
|
quote: Originally posted by David A
Yehaa! N00B och jag kan stå och drägla i kapp över Special 25, eller kanske C2,C4 eller Evidence. Fast 25:an känns lite mer realistiskt
såklart =)))
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2003/01/19 : 00:55:45
|
quote: Originally posted by ekman
ok två av 4märken då =)
3 av 4 märken blev det bestämt igår (lördag). Jorma Design Cables i hela anläggningen blev det bestämt efter tester i Ljudmakarns butik. Mina nya värsting nät- signal- högtalarkablar.  |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
|
bjorn
senior advisor

390 Posts |
Posted - 2003/01/19 : 20:22:47
|
Hej,
Det finns mer godis än vad Mjoakim skrev i sitt inlägg. Vi kommer att ha europa premiär på Krells SACD spelare kallad SACD-Standard.
Världspremiären begicks i Las Vegas förra veckan, så vi blir faktisk de första utanför USA som får avnjuta denna godbit! Den kommer att kunna avnjutas tillsammans med Krells nya försteg i KAV serien kallat KAV 280p, KAV 2250 slutsteg och Sonus Fabers nya modeller i Cremona serien.
Vi nöjer oss inte med detta, utan kommer även att ha rullande demos utförda av Nordosts egen superdemonstratör Lars Christensen. Alltså mycket på gång från oss på Audionord...
Med vänlig hälsning
Björn Wiman Audionord AB |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
 |
|
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/01/20 : 16:34:49
|
Hej alla glada!
Jag kan lägga till dessa mindre utställare som är utspridda lite här och var i korridorerna:
Mindre utställare:
Opus3 SACD-skivor, kanske även QUAD
Jenving Technolgy (Supra)
HiFi & Musik
High Fidelity (tidningen alltså)
Teoism Audio (bl a Halcro, Cairn, Eggleston Works, Viola Audio Labs, Triangle, AV Mechanica, m m)
Klubben.net (bl a NEAT Acoustics, Antique Sound Labs, Njoe Tjoeb CD(uttalas på engelska "New Tube"), Reference 3A, Audience Cables, Vitus Audio, Dynavector, Analysis, Nordic Concet (svensk grammofon)
Sennheiser (bl a hörlurar, kanske visas också Lexicon?)
Atakama
OCH sist men inte minst
LJUDTEKNISKA SÄLLSKAPET! visar tidningen Musik & Ljudteknik och berättar om föreningen. Jag själv kommer att stå där under merparten av mässan (kanske borta ibland). Fler kända från forumet som står där är bl a John Stålberg, "Markih" (Mårten Kihlberg), Morgan (Andreasson), Ingvar Öhman (numera avstängd ), Pekka Johansson, Morello (Gustaf, numera avstängd ), Anders Eriksson, m fl. LTS kommer vara finnas i närheten av den stora trappan. Lite samlingspunkt kanske för ev utgång senare på kvällen?
ALLA är välkomna till trevliga pratstunder om allt mellan himmel och jord!
Hälsningar Johan Lindroos
|
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
Edited by - Knoppen on 2003/01/21 09:01:28 |
 |
|
|
lunke
Member

100 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 17:17:59
|
Hur hittar jag till detta ställe från Centralstationen...?
// Lunke
|
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 18:27:06
|
Gå ut genom huvudingången och gå ner mot vattnet (ca 100m längre ner)sväng till vänster, gå 30-40 meter... framme  |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
lunke
Member

100 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 19:56:45
|
Tack så mycket.
|
 |
|
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 11:21:58
|
Jag kan tillägga att HiFiForums "HiFi-flicka" Yoko kommer att stå vid Ljudtekniska Sällskapets monter.
Anstormningen kommer troligen att nå oanade höjder nu! 
/Johan |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/01/29 : 11:49:06
|
Säkert någon som frågat redan men ...
Nån som känner till om det finns bra P-HUS i närheten av sheraton? |
 |
|
|
Viktor
Member

210 Posts |
Posted - 2003/01/29 : 15:48:58
|
| Ja, det finns ett i stort sätt under hotellet, infart från Vasgatan precis efter Sheraton på samma sida gatan. |
 |
|
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/01/31 : 14:17:52
|
quote: Originally posted by ollilaboratories
Säkert någon som frågat redan men ...
Nån som känner till om det finns bra P-HUS i närheten av sheraton?
Om du åker vasagatan en bit till Norra Bantorget, då är det gratis att stå uppåt backen bland husen där.
Sedan är det en 10 minuters promenad till Sheraton.
/Johan |
 |
|
Topic  |
|