Koppla plusdelen till diskantens plusdel och minusdelen till basens minusdel, koppla ihop diskants plus med minus med en rengjord kopparbit (eller försilvrad kopparbit) och gör samma sak med basen.
Med mina högtalare, Mosen, så låter detta bättre än att köra med biwire, ljudet håller ihop bättre. Har testat med både en billig Monsterkabel och en dyr Kimber 8vc och föredrar enkeldragning som beskriven ovan. Det spar dessutom pengar, Kimber 8vc i biwire-utförande byts blir ju i praktiken då en 4vc, dvs ca halva priset. Plus att det låter bättre
Borde kanske ha nämnt att jag inte valde Kimber i slutändan utan Supra Ply 3.4 istället. Funkade bättre hos mig (och hoppas det blir ännu bättre när den fått spela ett hundratal timmar).
Hur kan detta göra skillnad? Det förstår inte jag rent teoretiskt. Det går ju fortfarande signaler i "alla" kablar. Testas ska det göras i varje fall!!
Det visar att med en så enkel uppställning som i exemplet så får man en påverkan på ljudnivån vid delningsfrekvensen. En ökning med 0,1 db i exemplet. Så frågan är väl om man kan höra det här eller "känna" det på något sätt.