Jo, jag har funderat på det och jag kom fram till att jag fattades en styck svarv...
Men det blir ju snyggt om man kan ordna det.
/Marcus
Gå till närmaste Gymnasieskola och kontaktaka PA (Produktion och Automations Programmet) Dom svarar nog till den åt dej för någon tia. Fick mina spikes svarvade där helt gratis
Ganska intressant att av alla här som har byggt eller tänker bygga förstärkare/försteg så är det ingen som vet var man hittar färdiga, snygga volymrattar. Tyder på antingen en brist på efterfrågan eller en miss hos alla leveratörer.
Stora rattar jo jag tackar, man kan kanske skicka till någon som har maskinpark för metallbearbetning inte speciellt dyrt de flesta i denna branch kan leverera en färdig produkt inklusive ytbehandling
Elfa hade ju till för ett tag sedan en stor 3cm aluminiumratt, men dom slutade nyss med den. Men som tur var hittade jag en gammal 70-80-tals stereo med en stor och fin aluminiumratt + en massa småaluminiumknappar med fjädrar och föste på baksidan. Så intresse saknas väl inte, nått annat jag saknar är en fin 230V 10A strömbrytare i metalfärg.
Är ganska ny på pottar... finns det nån (EU) standard på axlarna? Tänkte att man kunde svarva några i förebyggande syfte då min möjlighet till det snart försvinner.