Author |
Topic  |
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8403 Posts |
Posted - 2009/11/19 : 22:27:57
|
Skickade just in inlämningsupggiften och började på nästa del: rötter. Ännu värre. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
|
Fuling

8403 Posts |
Posted - 2009/11/19 : 22:45:33
|
Jovars. Boken hade jag stor behållning av, kvadratrötter får jag högt blodtryck av... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
 |
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 08:21:43
|
Kvadratrotar är helfestligt. De har man mycket behållning av. |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 14:43:49
|
Med rötter har du fördelen att du alltid kan kolla ditt resultat så slarvfel bör kunna helt elimineras. |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 16:38:49
|
quote: Jovars. Boken hade jag stor behållning av, kvadratrötter får jag högt blodtryck av...
Jag kan skicka min hjärtmedicin till dig; den sänker både blodtryck och puls. Går hjärtat för sakta kan du ju bara koppla in dig på någon lagom anodspänning (1100V). |
Edited by - soundbrigade on 2009/11/20 16:41:11 |
 |
|
global
Member

314 Posts |
|
Fuling

8403 Posts |
Posted - 2009/11/24 : 22:12:59
|
global: Bra länk, tack!
96% på första inlämningen, 70% på andra. På den tredje har jag hittills lyckats linda hjärnan runt 20% av uppgifterna innan det tog tvärstopp...
|
 |
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts |
Posted - 2009/12/02 : 19:36:09
|
quote: PetterPersson: Ztenlund, jag hade ett år efter gym. innan jag började, du ska veta att jag satt med EXAKT samma saker som Fuling och kliade mig i skallen då knoppen glömt hur man tänker
Jag hade 11 år mellan gymnasium och civiling-utb...  Jag var bra i matte under grundskola och gymnasium och hade goda betyg. Efter elva års matteuppehåll var alla räknereglerna totalt bortblåsta märkte jag under propen.  Som tur var satt jag rätt ofta bredvid Henrik som inte ens glömt sitt schema från gymnasiet och därigenom kunde jag få den räknehjälp jag glömt. När han väl förklarade kom jag ihåg de flesta sakerna igen.
Nu har det gått sisådär elva år igen, och när jag läser fulings fråga inser jag att allt är bortraderat igen ... 
quote: 150-ohmare
Den är bra. Jag säger inget, det är bara sektmedlemmar som får veta sanningen. 
|
Edited by - Mickel-mackel on 2009/12/03 07:27:50 |
 |
|
Fuling

8403 Posts |
Posted - 2009/12/02 : 23:31:46
|
Sen senast har jag besökt skolan, tyckte det kändes angeläget att få lite ansikten till de namn röster och mailadresser jag kommunicerat med. Stället och människorna verkar helt ok och det var inte direkt som i grundskolan där lärarna skulle behöva kravallutrustning för att ens hålla skocken på plats i lokalen, när jag klev in i fikarummet var där i runda slängar lika många lärare som elever. Reser man dit för att få hjälp med studierna finns det alltså goda förutsättningar för att få all hjälp man behöver.
Hur som helst, matten är för mig lika svårsmält som betong så jag lugnar mig ett tag med den och kikar på svenskan istället. Första uppgiften är att skriva minst en sida om något intresse man har, det ska väl vara på en vuxen nivå men inte krångligare än att "vem som helst" kan få ut andemeningen av texten. En liten essä om rörförstärkare kanske? En text som belyser skillnaden mellan aktiv musiklyssning kontra att ha radion på när man kör bil? Nåt i den stilen ska man väl kunna koka ihop innan läggdags... |
 |
|
Topic  |
|