HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 x=(a+b)*c...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8403 Posts

Posted - 2009/11/19 :  22:27:57  Show Profile Send Fuling a Private Message
Skickade just in inlämningsupggiften och började på nästa del: rötter. Ännu värre.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/11/19 :  22:44:14  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Är inte det en bok?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Fuling

8403 Posts

Posted - 2009/11/19 :  22:45:33  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jovars. Boken hade jag stor behållning av, kvadratrötter får jag högt blodtryck av...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/11/20 :  08:21:43  Show Profile Send brewitz a Private Message
Kvadratrotar är helfestligt. De har man mycket behållning av.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/11/20 :  14:43:49  Show Profile Send ekman a Private Message
Med rötter har du fördelen att du alltid kan kolla ditt resultat så slarvfel bör kunna helt elimineras.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/11/20 :  16:38:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
quote:
Jovars. Boken hade jag stor behållning av, kvadratrötter får jag högt blodtryck av...

Jag kan skicka min hjärtmedicin till dig; den sänker både blodtryck och puls. Går hjärtat för sakta kan du ju bara koppla in dig på någon lagom anodspänning (1100V).

Edited by - soundbrigade on 2009/11/20 16:41:11
Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2009/11/20 :  20:00:47  Show Profile Send global a Private Message
Här är en bra länk.

http://www.khanacademy.org/index.html
Go to Top of Page

Fuling

8403 Posts

Posted - 2009/11/24 :  22:12:59  Show Profile Send Fuling a Private Message
global: Bra länk, tack!

96% på första inlämningen, 70% på andra. På den tredje har jag hittills lyckats linda hjärnan runt 20% av uppgifterna innan det tog tvärstopp...

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2009/12/02 :  19:36:09  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
quote:
PetterPersson:
Ztenlund, jag hade ett år efter gym. innan jag började, du ska veta
att jag satt med EXAKT samma saker som Fuling och kliade mig i
skallen då knoppen glömt hur man tänker

Jag hade 11 år mellan gymnasium och civiling-utb...
Jag var bra i matte under grundskola och gymnasium och hade goda betyg.
Efter elva års matteuppehåll var alla räknereglerna totalt bortblåsta märkte jag under propen.
Som tur var satt jag rätt ofta bredvid Henrik som inte ens glömt sitt schema från gymnasiet och därigenom
kunde jag få den räknehjälp jag glömt. När han väl förklarade kom jag ihåg de flesta sakerna igen.

Nu har det gått sisådär elva år igen, och när jag läser fulings fråga inser jag att allt är bortraderat igen ...

quote:
150-ohmare

Den är bra.
Jag säger inget, det är bara sektmedlemmar som får veta sanningen.

Edited by - Mickel-mackel on 2009/12/03 07:27:50
Go to Top of Page

Fuling

8403 Posts

Posted - 2009/12/02 :  23:31:46  Show Profile Send Fuling a Private Message
Sen senast har jag besökt skolan, tyckte det kändes angeläget att få lite ansikten till de namn röster och mailadresser jag kommunicerat med.
Stället och människorna verkar helt ok och det var inte direkt som i grundskolan där lärarna skulle behöva kravallutrustning för att ens hålla skocken på plats i lokalen, när jag klev in i fikarummet var där i runda slängar lika många lärare som elever. Reser man dit för att få hjälp med studierna finns det alltså goda förutsättningar för att få all hjälp man behöver.

Hur som helst, matten är för mig lika svårsmält som betong så jag lugnar mig ett tag med den och kikar på svenskan istället.
Första uppgiften är att skriva minst en sida om något intresse man har, det ska väl vara på en vuxen nivå men inte krångligare än att "vem som helst" kan få ut andemeningen av texten.
En liten essä om rörförstärkare kanske?
En text som belyser skillnaden mellan aktiv musiklyssning kontra att ha radion på när man kör bil? Nåt i den stilen ska man väl kunna koka ihop innan läggdags...

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000