Glöm inte att räkna med moms + tull för grejjorna (och att elektroniken troligen inte är gjord för 230V) ! Har svårt att tro att någon så pass tung elektronikgrejj lönar sig att frakta över, särskilt itne om man man väger in osäkerheten.
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
När det gäller att ta in saker i sverige från länder utanför EU är tullen ett rent lotteri. Har du tur går paketet igenom utan problem och du slipper tullen. Har du otur så tar tullen det och du får betala, vilket innebär att du kan räkna med ett påslag på minst 25 % av ditt pakets totala värde inklusive frakt fram till gränsen. Alltså kostar ett paket från USA för ett värde av 1000kr först schablontull avgift på 2,5% = 25kr därefter moms 250 kr in alles kostar alltså ditt paket 1275 när det landar vid din dörr. Folk som beställer mycket brukar säga att ungefär 50% slipper igenom, men om det är så??? Jag kan säga att allt jag beställer brukar fastna, allt som hustrun beställer går igenom
Amerikanska företag kan ha väldigt höga rabatter på frakter. Mer än 50% är inte ovanligt. Men det går att få bra priser i Tyskland också så kolla runt lite för säkerhets skull.
Du kan skicka saker som gåva och då slipper du moms å liknande men då får värdet inte vara speciellt högt. Har inga exakta siffror på det men det står på tullverkets sida om jag inte minns fel,
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."