HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trådlös skrivare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2009/11/24 :  15:22:47  Show Profile Send Terminator a Private Message
Hej hej,

Vi köpte ny dator med Win7 och det visade sig att HP inte ämnar ta fram fungerande drivrutin till vår Laserjet 1010 så den är i princip bara att kassera/sälja. Jag har googlat på nätet och någon verkade köra med en annan drivrutin men då var utskrifterna låååååångsamma.

Jag har börjat undersök marknaden för trådlösa skrivare då vi nu har bärbar dator och det vore även smidigt att på ett enkelt sätt ställa undan skrivaren i lämpligt skåp eller på en hylla där den inte dominerar inredningen. Min kunskap om datornätverk är dock i princip obefintligt och jag undrar om vi kommer att behöva ytterligare hårdvara än den trådlösa router (fått från vår bredbandsleverantör) och bärbara dator vi använder idag för att sätta upp ett nätverk hemma.

Idag så kör vi den bärbara datorn trådlöst och det hade vi tänkt fortsätta med.

Ja, jag är en datoridiot!

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2009/11/24 :  15:42:11  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Hade nästan identisk situation som dig där jag sen köpte nyare version av HP Laserjet. Jag kör dock Apple OsX istället för Windows men problemet var detsamma.

Det jag gjort är att istället koppla skrivaren till min router så kan vilken dator som helst komma åt den i vårt nätverk. Kolla om den router ev har möjlighet för detta.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2009/11/24 :  18:48:27  Show Profile Send Mey a Private Message
HP (tex, finns även andra) har modeller med inbyggt trådlöst nätverkskort som man kan gömma undan där dom inte syns.
Lite osäker på modellbeteckningarna (som säkerligen har hunnit ändras några gånger)
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2009/11/24 :  22:11:49  Show Profile Send Terminator a Private Message
Tack för tipsen!

Jo jag har sett några prisvärda modeller från Brother och Samsung (HP springer iväg i pris när det blir trådlöst och jag är inte så sugen på att gynna de igen!) men min fråga var mest om jag skulle behöva komplettera med ytterligare hårdvara. Bredbandsbolagets router har egentligen bara uttag för fler fasta anslutningar så frågan är om jag då måste komplettera med ytterligare en router för att få ett nätverk... Hmm, när jag skriver så inser jag hur lite jag kan om det här då jag inte kan beskriva problemet/ställa rätt frågor.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2009/11/24 :  22:22:51  Show Profile Send f95toli a Private Message
Nix, har du trådlöst nätverk hemma så är det bara att köra.
Första gången du slår på skrivaren måste den vara inkopplad med kabel för att kunna konfigureras, men sedan fungarar trådlöst utmärkt.
Moderna skrivare har inbyggda webservrar.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/11/24 :  23:00:51  Show Profile Send Roq a Private Message
Vår Canon Pixma MP 620 kör över nätverket. Alla datorer skriver ut via den. Bra fotoutskrifter, hyggligt snabb och stabil. Inte alltför dyr.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2009/11/25 :  09:27:48  Show Profile Send Terminator a Private Message
Toppen, tack för all hjälp!

Återkommer med resultatet när skrivaren förhoppningsvis är inköpt.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2009/11/25 :  23:47:26  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Sök efter skrivarserver..
har funnits billiga på biltema. så kan du ställa skrivaren vart du vill..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2009/11/26 :  17:32:57  Show Profile Send Terminator a Private Message
Tack för tipset! Jag kollade runt lite och kunde dock inte hitta någon lösning för så mycket under 1000 kr. M a o blir det i princip billigare att köpa en skrivare med allt i ett så att säga.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000