Nyfiken men på att skippa den fasta telefonen och köra med mitt hemnummer kopplat till mobilen. Hat fått uppfattningen att det är dyrt med samtal allmänt jämfört med den fasta telefonen och att det inte är en match mot IP telefoni.
Vill skippa den fasta abonnemangs kostnaden har just nu Telia runt om men det är för dyrt för vad man får tycker jag.
Ringer hyfsat mycket men ett sakta bredband fungerar här iaf.
Vad skall jag snegla på som verkligen funkar är det fast nummer kopplat till mobil?
Folk ringer från utlandet hit så det skall inte kosta mer att ta emot utlandssamtal.
Tack för hjälpen.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Har en polare som använder ip-telefoni (heter det så?) och ofta är det besynnerliga samtal där det brusar och låter i bakgrunden samt att det ofta inte går att höra allt han säger. Ibland funkar det dock, han använder det pga priset och för att han ringer till andra sidan jordklotet.
Jag som trodde att IP telefoni hade blivit bättre på senare tid men där ser man.
Jupp tycker att det är en svaghet att numret endast kan kopplas till 1 mobil, det skulle kunnas kopplas till iallafall 2. Tycker jag. Därför tror jag att det kommer att kommer behöver att utvecklas innan jag hoppar på det som det ser ut just nu.
Tack för hjälpen.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel