HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 analog 6kabel för sacd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/12/10 :  13:38:27  Show Profile Send matså a Private Message
Vilken kabelrekommenderar ni? Går det bra med en sådan kabel som kostar omkring 600 kr, eller har sådana för dålig kvalitè för sacdljudet? På tal om kablar man blir ju nästan utskrattad från ett annat hål i världen, där det sägs att alla som har kablar för mer än ca 100 kr metern är dumstrutar. Så här har ni mig en dumstrut

MVH

Mats

Min fotosida på flickr

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/12/10 :  15:05:00  Show Profile Send B-200 a Private Message
Supras helt klart. Hade den innan och den fungerade ypperligt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Telarc
Member

103 Posts

Posted - 2009/12/10 :  15:28:50  Show Profile Send Telarc a Private Message
Kolla upp http://www.kjell.com/. De har ett finfina RCA-kablar. ClicTronic för 189:-. De är isolerade kablar av 99,9 % syrefri koppar (OFC) försedda med 24 karats guldpläterade kontakter, bra nyp i kontakterna. Vill minnas att jag läst trådar på HifiForum med användare som testat kabeln med bra resultat. Jag är nöjd i.a.f. Har haft kablar i >1000 kronors klassen och ClicTronic står sig bra :) Upplever själv att signalkabeln är den komponent som gör minst skillnad i systemet.

Edited by - Telarc on 2009/12/10 15:29:20
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000