da9 snyggade ju till ljudet håller i hop de bättre med mer dynamik i ljudet.... Kankse skulle kolla efter nya högt, kankse är där problemt ligger.. Är bara välldigt sugen på en uppgradering inom kraftverket men verkar vara svårt att hitta rätt. Synd att de inte finns någon i kalmar trakten som kan demonstrera sin fin försärkare... Provat 1450in mot hk hd970/980 men vart inte helt övertygad, inte som med 1450in & da9.
Har tyvär bara min kassa gillestuga att vara i! Men mycke skulle säkert gå att göra med lite akustik hjälp har satt upp absorbenter av marksikva vid första sidoreflexen!! Men är sugen på basfälla/absorbent men är helt novis ang, detta..
Länkar bilder till hur de ser ut idèr mottags mer än gärna!!
Ang, Hegel H1 , finns den i olika verisoner typ mk2 osv. Hittar ingen info men har fått för mig att de är så(nån som vet vad som skiljer dom)? Nu funderar jag mest mellan Hegel & en Sat amplifix??
Fortsätter att rekommendera Roksan Caspian.Det är en riktigt bra förstärkare.Har lyssnat på SAT och har lite grann samma erfarenheter som dB.Roksan var däremot lika bra som Pathos Classic One i min mening.
quote:Stänger nästan alldrig av , jag tycker de låter bäst om de är ljummet..
Riktigt och rätt. Jag har dock problemet att killen jag bor ihop med är en spara el-snubbe. Så grejerna ska vara avstängda enligt honom. Detta gör att när man väl kommer hem och vill lyssna så tar det en hisklig tid innan man kan lyssna.
Därav kommer jag nog klämma iväg min Amplifix då den mest stått och samlat damm i snart 2 månader