Torslandaposten är en lokaltidning som ges ut i ca. 20000 ex. i den Göteborgska stadsdel där jag finns. Journalisten som har skrivit artikeln är inte någon audiofil, så det finns väl lite sakfel i artikeln och så står det att jag startade mitt företag 2005. Jag startade 2002 men körde det inte på heltid förrän 2005. Han är förutom journalist också organist, dvs. spelar orgel, därav det stora intresset att få lyssna på detta instrument i en högklassig anläggning. När han ringde mig i början på december sa han att reportaget tar bara 20 minuter att göra och att han hade hittat mig genom Ny Tekniks artikel. Jag svarade då att jag inte var intresserad av fler artiklar i den stilen som enbart handlade onm sensationen med priset på mina produkter. Och vi kom överens om att han skulle lägga minst 2 timmar för att få en uppfattning om vad det handlade om. Han blev här mer än 4 timmar och ville gärna komma åter för en lyssning längre fram :)
"...och kablaget innehåller filter som utvecklats för signalspaning i ubåtar!"
Tjolahoppsan! :-D Vilka ubåtar pratar vi om här? Vad har filtrena för funktion i signalspaning? Användes samma spaningsteknink av en strandad sovjetisk ubåt i blekinge på 80-talet? FRA kanske är en ny potentiell kund föresten! :-D Fantastiskt hur kul det kan bli när hifi-hobbyn ska jämföras med "seriös" forskning och spetsteknologi.
En källa på utsagan i citatet hade inte varit fel, tack! ;-P.
Innan man sågar Bybee så kolla deras hemsida så kommer du iof inte fatta ett dyft mer. Men Om filtret utvecklades för signalspaning i ubåtar ano 1970 så är det väl så eller? Men det jag hört av Jormas kablage (Vilket ifo inte är så mycket) så lät det förbaskat bra.
Bara att gratulera Jorma till framgången med sina kablage.
Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.