HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Monitor Audio PL-100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/01/24 :  11:57:36  Show Profile Send atomjohan a Private Message
Hej!

Har precis bytt ut mina GR10:or mot ett par PL-100. Hade inga planer på det först men efter provlyssning och ett bra pris blev det affär.

Vilket ljud alltså, nåt alldeles speciellt med banddiskant. Har enbart spelat dom cirka 20 timmar hittils så en hel del inspelning kvarstår. Blev nästan en smärre chock när man kopplade in GR10:orna igen, det lät nästan platt och tomt. Alltså jag älskar verkligen ljudet i GR10:orna, men som sagt vilken skillnad, och det ska det väl vara oxå med tanke på prisskillnaden.

Nu till min fundering:

Jag har idag en Nad S300 som jag drivit GR10:orna med. Jag vill självklart få ut så mycket som möjligt ur mina PL-100 (till ett rimligt pris) och undrar om det är dags att byta ut S300:an.
Någon som har något förslag på förstärkare? Jag har kikat lite på Nad M3, kanske kan vara något?

Mvh Johan

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/01/24 :  12:29:52  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Jag hade mailat Mike på Audio Squad och frågat vad han tycker. Tror säkert att han svarar , trevlig prick det där.
Han hade bla agenturen för Tube Technologi en gång i tiden. Men vet inte om han sysslar med förstärkare längre. Men han har säkert förslag.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/01/24 :  15:55:34  Show Profile Send atomjohan a Private Message
Tack för tipset, ska testa med det!

Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/01/24 :  19:34:13  Show Profile Send softishman a Private Message
Nad kommer/har släppt sin nya NAD M2 digitalförstärkare som lovordas.... Kanske lite dyr men säkert en mycket bra sak!
Go to Top of Page

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/01/24 :  21:26:54  Show Profile Send atomjohan a Private Message
Ja jag har kikat på den men då börjar det bli mycket pengar, men sugen är man!

Har även kikat på Hegel H200 som tydligen ska vara väldigt detaljerad, skulle vara roligt att höra hur det låter med PL100.

Tänkte försöka få tag på ett par förstärkare för hemlån, antagligen M3:an samt Hegeln då det verkar som det skiljer en del i karaktär på dessa.
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/01/25 :  18:33:19  Show Profile Send softishman a Private Message
Jag kör primare för- och slutsteg och är väldigt nöjd!!
Go to Top of Page

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/01/26 :  14:46:23  Show Profile Send atomjohan a Private Message
Ja Primare verkar intressant! Jag har läst lite om I30 och den har fått väldigt bra kritik. Den verkar väldigt detaljerad och jag är lite orolig att det blir kaka på kaka med PL100:an men det kanske o andra sidan blir helt underbart
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/01/26 :  18:53:29  Show Profile Send softishman a Private Message
Du får åka och lyssna på en sån och kanske låna hem en på prov....
Go to Top of Page

atomjohan
Starting Member

48 Posts

Posted - 2010/02/14 :  17:18:00  Show Profile Send atomjohan a Private Message
Efter mycket om och men, mycket lyssnande blev det till slut affär.

En Moon i3.3 införskaffades, leverans nästa vecka...längtar!

Får medskickat den inbyggbara DAC:en för provlyssning, ska bli spännande.

Moon slog kombatanterna på dom områden jag tycker är viktiga, dvs mer transparent i dom övre registrena. Väldigt trevlig ljudbild.

Monitor Audio rekommenderade förresten Moon (mailade dom), då dom använt sig av deras förstärkare när dom tog fram platinum-serien. Vilken modell vet jag dock inte.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000