Skulle behöva lite intryck om Edison one. Är det ett fynd eller förlegad konstruktion. Priser mellan 1000 - 1500:- har jag sett...
Har en tanke att avveckla mitt nuvarande försteg/volymkontroll och Riiasteg för att minska antalet burkar och samtidigt få loss lite pengar, Är i behov av en linjeingång till dacen och en riiaingång. Helst skulle jag vilja ha fjärrkontrollerad volym man det kan man ju modda in. Så vad tycker ni som lyssnat är riia steget i edisonen bra eller ska man leta efter annat. Passiv volym på linjesteget, vad bör man tänka på annat än ha korta signalkablar?
Slutsteget skall bytas till en moddad quad 303
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman
Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Jag hittade inget under 7 tusen som lät lika bra. De där små smd-burkarna hade ingen punch i basen. Edison One ger musikalisk bas-dynamik (naturlighet). Men det finns riaa-steg som är lite mjukare än Edison (fast det kan ju bero på mina rör).
Jag är ingen superfantast på vinyl. Men det låter lika bra som cd hos mej. Knaster på skivor hörs inte med min mc-nål (+ lundahl-trafo).