Jag har en Cambridge CD6 som har ådragit sig en släng av A-ALS (Audio-ALS). Ett par månader har han (eller är det en hon?) envisats med att dra in släden med bums. Den har åkt ut, vänt och sedan åkt in igen. Man får vara snabb vid skivbyten.
Sedan noterade jag att fler och fler av mina skivor började bli ospelbara. Speciellt irriterade jag mig på att titelspåret från Doves, Final Broadcast spelade 2 minuter och sedan skuttade bort, bildligt och bokstavligt. Temporär lösning (fast jag tror den bli långvarig, speciellt om jag får ihop min DAC) är en Pipillips DVD-spelare för några hundra spänn. Den spelar allt.
Kan jag göra något åt min Cambridge? Byta verk, föreslog en kompis; kan man verkligen göra det?
Är inne på McGyvers spår! Du kan även innan justering av lasern kolla om laserlinsen är skitig och göra rent den. Försiktigt! Bomullstuss med liiite isopropanol brukar jag använda.
Tack ska ni ha för tipsen, jag ska kolla upp ordentligt. Fast nu har jag börjat montera DACen jag köpte av Gastone och ville testa mot min DVD-spelare. Fast samma innanmäte som finns i min skitbilliga spelare kanske finns i en 45,000-kronors DVD-spelare ...