Jag heter Kristoffer och bor i Visby, jobbar som lärare och sysslar även med brädsporter, särskilt vågsurf.
Mitt musikintresse har jag haft sedan barnsben, då jag lyssnade på mycket klassiskt och Beatles med farsan respektive morsan. Pappa hade en hyfsad anläggning med vinylsvarv och stora gamla JBL högtalare från sjuttiotalet (minns ej modell, tyvärr). Sedan blev det Beastie Boys och Weird Al som ledde vidare till Metallica och därefter lite punkigare toner. Nuförtiden tar jag det betydligt lugnare med singer-songwriters och mycket klassiskt, men det betyder inte att jag inte gillar att headbanga någon gång mellan varven
Vad gäller hifi förhåller det sig så att jag kommit igång först på senare år (är en bit över 30). Så här ser utveclingen ut:
CD-spelare: NAD C715/Cyrus CD7(första varianten)/Naim CD5i Förstärkare: NAD C715/Primare A20 mkII/Naim Nait 5i. Högtalare: Dali Concept 1/B&W 685
Stativ från Soundstyle och Acoustic Zen Satori högtalarkablar. Kör med Naims DIN mellan CD och förstärkare.
Är riktigt sugen på Audiovector högtalare i framtiden, men det lär dröja ett tag (eller...)