HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD 208 Expert sökes.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johnny Castaway
Starting Member

6 Posts

Posted - 2010/03/08 :  22:04:09  Show Profile Send Johnny Castaway a Private Message
Hej gott folk. Jag har nyligen införskaffat mig en till Nad 208.
Nu har jag lagt märke till att den jag redan hade blir väldigt mycket varmare en den andra. Någon som vet om detta är normalt eller om det bör renoveras? Temperaturskillnaden är väldigt stor.

Någon som har bra koll?

Tack på förhand.

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2010/03/08 :  22:51:23  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Jag tror att det har med biasen att göra. Vet inte vad biasen ligger på orginal men börja med att mäta upp den.
Om du inte vill Mecka själv så tror jag inte att det kostar många kronor att lämna in det på en verkstad.
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2010/03/08 :  22:54:56  Show Profile Send Reparatören a Private Message
För att klargöra lite så är det nog inget fel på stegen utan det behövs bara en justering. Det är tyvärr vanligt att man skruvar upp biasen (även kallad tomgångsströmmen) lite på stegen då det i många fall kan låta bättre.
Go to Top of Page

Johnny Castaway
Starting Member

6 Posts

Posted - 2010/03/09 :  10:03:41  Show Profile Send Johnny Castaway a Private Message
Okay låter skönt att det kan vara så pass "enkelt" fel.
Jag har ingen större koll på vart denna del sitter och vart jag skall mäta. Instrument för mätning har jag så det är lugnt. Om någon kanske har en bild som man kan se på vore det jättebra jag kan mäta på den andra mindre varma steget och ställa ner det "felande".

Mvh Daniel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000