Jag har index II och de kräver så bra grejor som möjligt innan då börjar de sjunga ordentligt med lite sämre grejor så blir de gälla och man blir fort lyssningstrött. Så de är väldigt kritiska på kringutrustningen. annars är den en liten trevlig högtalare men det är trots allt en budget modell som gjordes så bra en högtalare kan göras enligt Linn så billigt som möjligt.
Jag har index II och de kräver så bra grejor som möjligt innan då börjar de sjunga ordentligt med lite sämre grejor så blir de gälla och man blir fort lyssningstrött. Så de är väldigt kritiska på kringutrustningen. annars är den en liten trevlig högtalare men det är trots allt en budget modell som gjordes så bra en högtalare kan göras enligt Linn så billigt som möjligt.
MVH Mikael
Jag har ägt ett par Linn Index II som jag nu säljer för 2500:- inkl Ku-Stone stativ. Bra pris!
Jag måste säga att jag inte håller med Mikael det minsta. Linn Index II låter SKITBRA oavsett vad man stoppar framför dem. En pissig hitachi bergsprängare kopplad till en urgammal halvtrasig Rotel låter kanon! Jag har provat att koppla in sprillans nya Linnprylar för ca 60000:- framför dem och de lät bara marginellt bättre. Dessa högtalare är otroligt snälla. Har man lite sämre grejor framför så låter det ändå förträffligt. Har man svindyra grejor så kastar man pärlor för svinen, d v s man borde då skaffa en mer högupplösande högtalare (läs: dyrare) först. Jag har testat mängder med prylar tillsammans med dem så jag är rätt säker på min sak. Linn Index II rockar TUNGT, men jag håller inte riktigt med om att man måste kasta in dyra/fina grejor framför dem för att de skall börja sjunga vackert!