2 beställningar i rad har jag fått ospelbara CD skivor.De 3-4 första låtarna går att spela men inte resten (har provat flera spelare).Jag får ju nya vid reklamation men ändå.Någon som råkat ut för liknande?Det är ett svenskt företag jag beställt ifrån.
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Går det att se vad det beror på? Hanterar stora mängder cd-skivor på jobbet och det första jag brukar göra är att hålla upp dom mot en lampa, ser jag ljus genom skivan någonstans är ju det informationsbärande aluminiumlagret på ovansidan repat och då är det ju mekanisk åverkan på skivan. Finns inget sådant och inga repor på undersidan som kan störa läsningen så måste de ju misslyckats i tillverkningen på något sätt.
På båda skivorna,om jag tittar noga så är det ljusbrun..Det ser ut ungefär som nån spillt Kaffe på halva skivan.Men det är alltså "inuti" skivan,ljust,ljust brun.Båda skivorna är med Joe Bonamassa,en slump,eller?Det är olika ordrar ca 2 månader emellan.
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Ja de har samma kod:LV51 Såg nu att den skiva jag fick tillbaka på reklamasion oxå har ett sådant ljusbrunt skickt på halva skivan,men den gick iallafall att spela. Jag får skicka in den andra och få en ny oxå..
Skulle kunna gissa på att något måste ha hänt med plastråvaran i tillverkningen alternativt att det kommit in någon form av oxid på alu-folien. Det har ju visat sig att cd-skivor som utsätts för fukt och varierande temperatur förhållanden av de är undermålig kvalite kan mögla (se exempelvis http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_rot. Har själv råkat ut för det på några hemma brända plattor jag hade i bilen, blir som små svarta prickar på undersidan som sedan allteftersom växer till sig.