Author |
Topic  |
|
Alarma
Member

61 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 16:51:33
|
Hej! bilden i skolan ska vi hålla på med industridesign (går i 9:an) och jag har bestämt att jag ska rita en högtalare och kanske även förstärkare, CD och kablage. Det ska alltså bara göras på papper och inte i verkligeheten (vilket kanske är lite konstigt eftersom det är ljudet man ju ska lyssna på ). Så jag undrar om kanske t ex NN (som brukar köra sina "godis-trådar" ) eller någon annan har några bra länkar till hemsidor eller till bilder där det finns ganska extrema, designmässigt fina och häftiga prylar. Ju dyrare och ju mer extremare desto roligare! Så hoppas på lite inspiration hehe...
Tror den här tråden bäst passar in på DIY-forum men självklart från ni gärna länka till högtalare som finns ute på marknaden och som går att köpa
/Erik P |
Edited by - Alarma on 2003/01/17 16:54:30 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 16:58:35
|
Alarma, ärade Alarma! Det glädjer mig att du tycker om mina "Dagens Present från NN", sidan du vill ha av mig, det är; http://www.exoticaudio.org/ Och där finner du det mesta innom exotisk hifi.
Lycka till

|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
Edited by - Niklas Nord on 2003/01/17 17:00:26 |
 |
|
Alarma
Member

61 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 17:04:42
|
quote: Originally posted by Niklas Nord
Alarma, ärade Alarma! Det glädjer mig att du tycker om mina "Dagens Present från NN", sidan du vill ha av mig, det är; http://www.exoticaudio.org/ Och där finner du det mesta innom exotisk hifi.
Lycka till

Säger bara 4 ord: Det här var häftigt!!!    |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 17:46:31
|
Whaaaa, hur kan man ha missat exotic audio?
Säger väl 5 ord då: Det här var riktigt häftigt!!!    
|
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 17:59:06
|
Jag vet en människa som har lyssnat på anläggningen på sidan 29... Den är tydlien omarbetad i rätt många omgångar och i rummet bakom där förstärkarna stod så låg det tydligen 'kasserade' förstärkare från Accuphase och någon mycket exklusiv rörtillverkare och skräpade i ett hörn. Naturligtvis det dyraste modellerna... Varför de var 'kasserade'? De lät inte tillräckligt bra!
Om det lät bra? Nja...
En del har för mycket pengar helt enkelt för att kunna åstadkomma något bra av dem!
Ge dem till mig istället säger jag! 
|
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 18:44:58
|
Jag vet nog samma som du vet Nagref! |
 |
|
Alarma
Member

61 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 19:14:02
|
quote: Originally posted by Niklas Nord
Jag vet nog samma som du vet Nagref!
Vem är det då? Om man vågar fråga det...   |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 21:38:20
|
Bosse Bengtsson i Bengtsfors, jobbar på Massey Fergusson, är stenrik och kompis med Lasse Fjällby i Kungsbacka som har en moster i USA vilken är moster till Lasse Fjällby i Kungsbacka!
|
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 22:06:36
|
Då är det nog inte samma referens NN... Fast det förvånar mig inte om du visste...   |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
TNT
Member

204 Posts |
|
Alarma
Member

61 Posts |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/01/18 : 23:47:00
|
Man borde göra en sådan runtresa själv nån gång! Gå med i nån klubb klubb kanske?
tsatziki   
aight
quote: Originally posted by Nagref
Då är det nog inte samma referens NN... Fast det förvånar mig inte om du visste...  
|
 |
|
pwrdesign
Member

200 Posts |
Posted - 2003/01/19 : 13:41:14
|
Hej Alarma!
Jag gick Industridesign på Thorildplans Gymnasium i Stockholm och som examensarbete gjorde jag just ett par högtalare.
OM du går till
www.pwrdesign.org
och väljer concrete speakers så kan du se bilder på dem. Om du väljer threeballs speakers har du lite ideer jag haft om högtaalre med lite annourlunda design.
Maila gärna om du har någon fråga!
MVH patrik patrik@pwrdesign.org |
Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik |
 |
|
|
Topic  |
|