Alla dessa år som man famlat i mörkret och så uppenbarar sig sanningen i form av Jula-katalogen. Jag citerar ¨UPPNÅ MAXIMAL STEREOVERKAN MED TVÅ HÖGTALARE¨. Alla dessa år som jag försökt få ut maximal stereoverkan med min enda högtalare har alltså varit förgäves. Pris ske Gud för Jula!
Alla dessa år som man famlat i mörkret och så uppenbarar sig sanningen i form av Jula-katalogen. Jag citerar ¨UPPNÅ MAXIMAL STEREOVERKAN MED TVÅ HÖGTALARE¨. Alla dessa år som jag försökt få ut maximal stereoverkan med min enda högtalare har alltså varit förgäves. Pris ske Gud för Jula!
ÄR DET SANT??!! jaja... får man väl springa o köpa en till högtalare då..
Ni skrattar. Men det där med stereo är inte alltid självklart för folk. En del tycker det är jättebra med stereo för då kan man placera ena högtalaren i ett rum och den andra högtalaren i ett annat rum och på så sätt få musik i flera rum samtidigt. Och hur många gånger har man inte t.ex. sett folk placera en högtalare högst upp på bokhyllan på en vägg och den andra på fönsterbrädan vid en annan vägg? Eller gömt högtalarna bakom fåtöljer så att högtalarna inte förstör harmonin i rummet?
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Ni skrattar. Men det där med stereo är inte alltid självklart för folk. En del tycker det är jättebra med stereo för då kan man placera ena högtalaren i ett rum och den andra högtalaren i ett annat rum och på så sätt få musik i flera rum samtidigt. Och hur många gånger har man inte t.ex. sett folk placera en högtalare högst upp på bokhyllan på en vägg och den andra på fönsterbrädan vid en annan vägg? Eller gömt högtalarna bakom fåtöljer så att högtalarna inte förstör harmonin i rummet?
Usch ja men det värsta man kan höra ( som har hänt mig ibland)när en hifi säljare förklarar för en kund " det är ingen risk att du spelar sönder den här högtalaren den är ju på 75 watt och din förstärkare ger bara 45 watt" distortion har han väl aldrig hört talas om.
Björn-Ola >> Hahaha! *ryser* Ja.. det finns gott om skräckexempel. Men heminredare kanske tycker det är en mardröm att möblera ett rum för att passa högtalarna, som många här troligtvis gör..?
Oh jag kan nog budgetera bort en högtalare då de flesta skivor jag lyssnar på så står det att det är mono eller monophonic. det blir väl lite billigare då eller så kan jag ju placera en andra högtalare i ett annat rum så jag får multirums lösning. :)