En kompis på jobbet i norge har fått ett förlag på dessa högtalare. Det är en tillverkare som jag inte hört. Det enda jag vet är att dom är danska. Någon som har lyssnat på dom och kan berätta lite om sina intryck?
Jag har haft förmånen att under en helg för något år sedan ha ett par SA Explorer hemma. Om du söker på forumet bör du kunna hitta mina lyssningsintryck. Hur som helst är det en grymt bra högtalare som tyvärr inte fått den uppmärksamt i Sverige som de förtjänar.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Av en lustig händelse var jag och lyssnade på dom i Sundsvall igår och gissa om jag tappade hakan, har aldrig spelat ac/dc och bara suttit och flinat, grymt bra högtalare, saknade dock lite grann mellanregister, men förmodligen beror det på elektroniken som var DLS nya, dom är ganska varma i ljudet, förmodligen ska man satsa på rotel eller något liknande som är lite kallare. Har nog aldrig hört ett par högtalare med samma punch i den prisklassen.. Ska åka dit någon mer dag och lyssna om jag får tid. Ta chansen och lyssna om du har möjlighet.. helt klart en intressant högtalartillverkare.
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."