Hej alla lyckliga ägare av Canton Digital! Tänkte att vi kunde samlas i en liten diskussionsgrupp här på forumet och stärka varandra genom utbyte av tips om placering, kringutrustning, etc.. MVH/ Glenn
Jag hänger gärna på ! Har ännu inte fått hem den nya elektroniken till mina nyinköpta (beg.) 2.1or, men inom ett par veckor är det dags att börja mäta in dem. Tar gärna del av era erfarenheter redan nu Kul initiativ! /CHG
Hej chg.. Kul att du vill hänga på! Jasså, två veckor? -Jobbigt att vänta antar jag.. Don't worry; snart har du ett par otroligt kapabla högtalare hemma!! Vill gärna dela med mig av mina erfarenheter så att alla som har förmånen att äga ett par kan utnyttja dem till fullo. Vi kan väl ses här när du fått högtalarna, t.i om du inte har någon fråga redan nu? Kul också om fler hänger på.. MVH/ Glenn
Hej, Jag hänger gärna på i gruppen. Har haft mina 2.1or i två år snart. Jag kör med med ett par år gamla Arcam (Alpha10 + 10P) biampat till 2.orna. Sladdarna är dubbla Harmonic Tech 11. Som front-end kör jag numera en laptop med MediaCenter9 som spelare(www.mediajukebox.com) Laptopen är kopplad till cantonburken genom ett externt USB-ljudkort med SPDIF-utgång. Har nyligen rippat mina 400 CD's till en fileserver med 300 GB hårddiskar (okomprimerat naturligtvis). Det låter alldeles förträffligt, planerar dock att mäta om p g a ommöblering. Tomas, vore jättetacksam om du kunde skicka Windowsversionen av Cantonprogramvaran. /Mvh erahaov