HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kopplingsproblem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eric_D
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/01/19 :  15:10:26  Show Profile Send Eric_D a Private Message
Tjena!

Jo jag har en undran. Det är så att jag har en Dj-utrustning hemma och även en dator. Och om var annat så ska jag hålla på att byta kablar när jag vill höra på musik från datorn alternativt Dj-utrustningen i min stereo (som bara har EN aux-ingång).

Har blivit uppmanad att koppla enligt nedan:

Och då dyker en ny fundering upp!... Jag får nämligen ett elektriskt brum-ljud när jag kopplar in min dator i stereon... Så vitt jag vet så beror detta på att nollan i datorn och nollan i stereon linner på olika nivåer. Stämmer detta?? Om jag skulle koppla ihop schassit på datorn med scassit på stereon, skulle detta sluta då? Eller hur åtegärdar jag detta problem?

Om jag kopplar ihop schassit på datorn med scassit på stereon och samtidigt använder kopplingen åvan, skulle detta kunna innebära problem på något sätt, så att mitt ljudkort eller min dator skulle kunna ta skada??

Varken min stereo eller min Dj-utrustning är jordad. Dock är min dator det.

Tacksam för svar

//Eric

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/01/19 :  15:12:20  Show Profile Send Nagref a Private Message
Bättre att bryta jorden... Finns kopplingstrafos för det i bilstereosammanhang. Kanske inte så high-end men har du ett hög-ände ljudkort?

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000