HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 snygg cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/20 :  16:11:31  Show Profile Send oliver a Private Message
Kolla in länken www.kedab.se och klicka på cd mk 2 snyggaste jag nånsin sett och för att inte tala om vad elektroniken i den kan.C:a 25-30 kkr skulle den kosta sa tillverkaren undrar vad prislappen varit om det stått Krell eller ML på den.Heders åt så´na tillverkare och Svensk dessutom.

Skeptiker

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/01/20 :  18:01:37  Show Profile Send Jadde a Private Message
http://www.kedab.se/Intro%20Index_files/cdmk2.htm
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/21 :  17:51:40  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
tilläggas ska det väl kanske att grajjorna har en ruskigt bra finnsih i verkligheten och så låter dom riktigt bra...
själv är man snart ägare av en Ezon DAC...

ett stycke monoblock:

som förövrigt spelar lika bra som mitt Krell KSA-50S.

Edited by - paradis_oscar on 2003/01/21 17:57:50
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/21 :  17:59:29  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
och en äldre CD:

Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/21 :  18:18:18  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Originally posted by paradis_oscar

tilläggas ska det väl kanske att grajjorna har en ruskigt bra finnsih i verkligheten och så låter dom riktigt bra...
själv är man snart ägare av en Ezon DAC...

ett stycke monoblock:

som förövrigt spelar lika bra som mitt Krell KSA-50S.

Det låter intressant jag blev verkligen intresserad av cd spelaren han hade tyvärr problem med firman som skulle göra träjobbet"vi har inte samma uppfattning om vad som är finish sa han" så jag kan tänka mig att han är petig så grejorna håller säkert mycket hög kvalitet.DAC*en är också intressant skriv en rad sedan när du fått den.Vill höra hur pass bra den är.

Skeptiker
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/21 :  19:32:34  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
jodå, det ska jag göra, jag skickar ett PM...

Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/21 :  21:39:23  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Originally posted by paradis_oscar

jodå, det ska jag göra, jag skickar ett PM...

Toppen

Skeptiker
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2003/01/27 :  02:22:31  Show Profile Send Qvist a Private Message
quote:
undrar vad prislappen varit om det stått Krell eller ML på den ?

Förre detta ägare av Ezon produkter, och blivande igen.

Det roliga är att mig veterligen finns det inget som slår Ezons byggkvalite för under 100000:- ???
Det jag sett för 0-50000 känns nästan som leksaker om man jämför.

Det var kul att monoblocken matchade ett Krell Ksa-50s men samtidigt finns resursen för att nå ännu längre än så det är jag övertygad om och så kommer nog att ske ochså.

Jag har som sagt sålt allt jag äger Pgu av Barn och litet utrymme.

Killen som köpte mina högtalare lät halv intresserad då jag berättade om vad jag drev högtalarna med, jag sa att jag tar med mej dom så får du se för skojs skull efftersom att jag ändå skulle köra högtalarna till honnom.

Jag behövde inte ta hem mina förstärkare i gen han köpte hela paketet och är supernöjd.

Den dag jag köper en stereo igen kommer jag att köpa en Ezon den saken är säker.
Jag skiter i vad alla andra tycker och tänker och jag behöver inte ett test i Hifidelity el Hifi och musik för att det ska låta bra.

Ps Den som får möjlighet att köpa en pryl ska skata sej lycklig, det sprutar inte produkter därifrån och intresset att göra några massuplager av förstärkare el Cd spelare finns tyvär inte.

Mvh Andre Hedqvist i Kalix

Edited by - Qvist on 2003/01/27 02:27:23
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/27 :  23:27:58  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
lånade några bilder av dig som du säkert har märkt...
har föressten beställt mig en dac nu, jag kommer nog upp till kalix de 8 feb (om jag får körkortet)

Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/28 :  00:34:13  Show Profile Send oliver a Private Message
Ezo? Nästan lika namn som Ezon,släkt månne?

Skeptiker
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2003/01/28 :  01:32:39  Show Profile Send Qvist a Private Message
Urban Erixon.
Andre Hedqvist.
Vi är inte släkt, jag är bara en före detta nöjd Ezon ägare som råkar bo i Kalix.
Jag har ingenting för att skriva positift för Ezons produkter, jag gör det för att dom är värt det.

Mvh

quote:
Originally posted by oliver

Ezo? Nästan lika namn som Ezon,släkt månne?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000