| Author |
Topic  |
|
|
Beat
Member

1505 Posts |
Posted - 2010/08/28 : 12:20:23
|
Just det, vilket är ert tips på bästa musiktidning? Och vilken kategori? Jag är mest inne på altrock, med blandning av juvenil metal - haha, och är intresserad av var jag kan få tag i mer tips om bra fräsch musik.
Har "the wire" redan och anser kanske den det bästa men jag behöver fler tips!
Idéer eller bara allmänna tankar någon?
/Vänligen - Pontus |
Du når oss på Lazy Boy hær:
sales@lazyboyaudio.no
https://www.facebook.com/lazyboyaudio/
http://www.lazyboyaudio.no/ |
|
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
|
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2010/09/04 : 18:21:12
|
Finns inte så mycket att välja på annat än de engelska musiktidningarna, Uncut, Word, Q och Mojo. De två förstnämnda tycker jag personligen bäst om. Det som är bäst med nämnda tidningar är att de bjuder på många recensioner- det förefaller som om de lyssnar på det mesta som kommer ut på den engelskspråkiga marknaden. Annars har de nästan genomgående en förkärlek till gamla rockhjältar. jag vet inte hur många tidningsomslag som har prytts av Pink Floyd, Bob Dylan, Beatles, Rolling Stones med flera 60- och 70-talsikoner. Faktum är att man mer beskriver det som varit snarare än att bevaka det som är aktuellt nu. Där är faktiskt svenska Sonic bättre! En annan nackdel är att tidningarna kommer till Sverige upp till 3 veckor senare än i England. hälsn gabe |
 |
|
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2010/09/04 : 18:21:12
|
Finns inte så mycket att välja på annat än de engelska musiktidningarna, Uncut, Word, Q och Mojo. De två förstnämnda tycker jag personligen bäst om. Det som är bäst med nämnda tidningar är att de bjuder på många recensioner- det förefaller som om de lyssnar på det mesta som kommer ut på den engelskspråkiga marknaden. Annars har de nästan genomgående en förkärlek till gamla rockhjältar. jag vet inte hur många tidningsomslag som har prytts av Pink Floyd, Bob Dylan, Beatles, Rolling Stones med flera 60- och 70-talsikoner. Faktum är att man mer beskriver det som varit snarare än att bevaka det som är aktuellt nu. Där är faktiskt svenska Sonic bättre! En annan nackdel är att tidningarna kommer till Sverige upp till 3 veckor senare än i England. hälsn gabe |
 |
|
|
Kilgore
Member

1579 Posts |
Posted - 2010/09/05 : 10:44:45
|
| Uncut!! |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
 |
|
|
Kilgore
Member

1579 Posts |
Posted - 2010/09/05 : 10:44:45
|
| Uncut!! |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
 |
|
| |
Topic  |
|