HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 QED
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/09/18 :  00:34:38  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Vad är uppfattningen om QED's signalkablar på forumet? Funderar på att slå till på en ordentlig kabel då jag kört med lakrits i flera år nu.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

Eriken
Member

56 Posts

Posted - 2010/09/18 :  09:12:08  Show Profile Send Eriken a Private Message
Dom verkar ha vettigt konstruerade kablar med vettig skärmning. Jag har själv haft en qunex 2 som i mina öron var neutral och bra motför tex cardas som gör något med signalen (ett avrullat och varmt ljud).
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2010/09/18 :  09:48:57  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag kör med QED Qunex 3 signalkablar. Trevliga kablar som inte tillför något eget ljudmässigt avtryck vad jag hör.
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2010/09/18 :  13:36:11  Show Profile Send JonasY a Private Message
Räcker 0.5m har jag en Qunex 3 du kan få billigt.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/09/18 :  15:46:50  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jag behöver längre än så

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/09/20 :  16:22:50  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jag slog till på 2 par såna här:
http://www.hifiklubben.se/produkter/kablar/signal/qed_performance-audio-1_kabel_1-meter.htm

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/09/20 :  17:07:42  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Berätta om du hör någon skillnad!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/09/20 :  17:13:37  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Ska göra det! Kommer nog skriva lite om dom på min sida under medlemmarnas system sedan :)

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/09/23 :  17:29:26  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Idag kom kablarna och jag har hunnit dra igenom några plattor. Det blev skillnad fast jag var nog lite skeptisk först. Märkte inte så stor skillnad när jag bytte högtalarkablar, men det var större skillnad på signalkablar. Kan det bero på att signalen är känsligare när den inte är förstärkt??

Hur som helst. Den största skillnaden med dom här nya QED kablarna är att det blir tajtare och mer kontrollerat. Även dom översta frekvenserna låter renare och mer dynamiskt. Så på det stora hela är jag nöjd.

Jag la upp lite bilder under sida:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44376&whichpage=3

Edited by - Silversurfaren on 2010/09/23 17:30:44
Go to Top of Page

Kent W
Starting Member

26 Posts

Posted - 2010/10/28 :  22:02:59  Show Profile Send Kent W a Private Message
Jag köpte QED Performance Audio 1 Kabel på Hifiklubben för några veckor sedan som jag satte mellan CD-spelaren och förstärkaren, och jag får nog säga att det blev en märkbar skillnad. jag rekommenderar dem, 398:-

Hifi: Pioneer A-70, Pioneer PD-50, Rega P3-24 med Goldring 2300. Pioneer CT-W208R, NAD AM/FM Stereo Tuner 4020A, Audio tronic CM3, QED Performance Audio Cable 1, Argon 5055, Heed Audio Canamp, Sennheiser HD600, AKG K701
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2010/10/28 :  22:14:00  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Kent W, kul att du också gillade dem!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000