HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Renovera rörradio mod. Philips FS 766 A
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2011/01/14 :  19:56:01  Show Profile Send Phoenix a Private Message
För växelström står det på manualen, men skit i detta nu.

Har fått en gammal radio årsmodell okänd, men den tar emot fm 86-100MHz i mono lika så monovinylspelare.

Den är fullt fungerande, radio, knappar, rattar, och vinylväxlaren som förövrigt är 33,45 och 78rpm

Den tar emot radio utan problem, drunknar inte om jag höjer volymen eller basen så jag utgår i från att alla rör är ok.

Men vart borde jag börja förutom att jaga ut dammdinosarierna?
Byta kondingar 105C kanske? rören är ju intakta (tror jag), vinylspelaren har jag bara testat så vitt genom att vidröra nålarna och höra att det skrapar så de fungerar.
En Olje skvätt, men vart hittar man nålar till en såpass gammal spelare som till på råga är mono.

Är det någon med erfarenhet av detta då jag själv inte har någon? tips och råd motages varmt

If it's to loud,
You're to old.

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2011/01/15 :  14:35:34  Show Profile Send Phoenix a Private Message
Lägger till lite mer info om den, har för övrigt dammsugit den.

Förstärkar delen är en 766A och spelaren är en AG 1000NS som fungerar, testar just nu med den sämsta skivan jag hittat i samlingen, ett stycke Ove Törnqvist

Frågan är om man skall låta spelaren som den är eller om man kanske skulle bygga in min Philips i den, har endå inga stenkakor, plus att jag funderar på att byta vinylsvarv hemma...

If it's to loud,
You're to old.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000