Jag har en kamrat som funderar på kombinationen DALI Evidence 470 och förstärkaren Cambridge A500. DALI Evidence 470 har Nominell impedans på 4 ohm. Cambridge A500 skall klara av 4 till 16 Ohm. Så det borde fungera om man läser specarna. Men A300 klarar bara av 6 Ohm och uppåt om man läser specarna. På HiFi-klubben så så säljaren naturligtvis att leverantörer tar till både hängsle och livrem när de sätter specarna.
Då till den vesäntliga frågan. Hur tror ni att kombinationen DALI Evidence 470 och Cambridge A500 fungarar?
När jag jämförde Cambridge A500 med Rotel RA-932 så måste jag säga att Roteln lät mycket roligare. Dock vad det inte DALI Evidence 470 jag provade med.
Be din polare lyssna på Roteln innan han bestämmer sig för A500.
Edit: är inte säker på hur Rotel beter sig vid lägre impedanser.
MIna föräldrar har evidence 470 med en Denon PMA-1500R förstärkare och jag tycker det låter väldigt trevligt för dom pengarna...nu är ju denon förstärkaren lite kraftfullare dock...
Jag tackar för alla synpunkter om andra förstärkare. Min kompis har dock redan bestämmt sig för Cambridge A500. Frågan är alltså om, och i så fall hur, ni tror att Dalihögtalarna kommer att fungera med förstärkaren?
Vad jag kan se så är inte Denon förstärkaren kraftigare. Den ger 70W mot Cambridges 85. Den kostar också ungefär dubbelt så mycket som Cambridgen. Men det är möjligt att den är mycket bättre ändå.
quote:Originally posted by marbrink
MIna föräldrar har evidence 470 med en Denon PMA-1500R förstärkare och jag tycker det låter väldigt trevligt för dom pengarna...nu är ju denon förstärkaren lite kraftfullare dock...
Sen kan man se det så här. Denon ger det dubbla dynamisk och 95 ampere i strömstryka, vilket cambridge inte är i närheten av. Jag har personlig erfarenhet av denna kombination, p.g.a av att jag faktiskt nog var först i hela Sverige med att köra Denon 1500R och Dali Evidence 470 ihop, spelade detta med en Denon DCD 1550AR cd. Lät superbt! Så köp denna kombination med glädje!Notera också att Denon förstärkaren gav nästan 270w dynamiskt i 4 ohm eller 140w stabilt i 4ohm.