Kravet för att påverkas ligger i det att du skall kunna höra höga frekvenser. Min bror och jag hör frekvenserna medan våra föräldrar hör dem inte.
Morsan blir lika förvånad varje gång jag besöker dem och ber henne att koppla ur boxen från nätet. Så det kräver att du har rätt så okey hörsel för att påverkas av denna, dvs visst påverkar det lyssnings upplevelsen, men det kräver att du redan från början kan höra de höga frekvenserna. Dvs det behöver ju inte vara något problem om du inte har förmåga till att höra frekvenserna från början.MvhKristofer
Och den verkar funka som den är tänkt.De har inte haft något oönskat besök av möss sedan den kopplades in. Men den förra musen bodde i huset trots att det emellanåt bor katter där,så de är tuffa små gynnare.Den hade byggt bo under brorsans säng trots att hans katter sover inne på det rummet.
Men nu finns det ingen mus längre ( blev ihjälslagen av farsan med en mattpiskare ) och vet ju därmed inte hur bra lådan är.
Men att den påverkar ljudet menligt är åtminstone från min sida klart.MvhKristofer