Att Atacama gör bra och fina stativ tycker många men hur är det med deras STATICSTAGE. En vibrationsdämpande plattform på Sorbothanfötter. Användes med fördel till CD-spelare på upp till 10 kg. Den är tydligen gjort i MDF.
Är den bra? Någon som läst en recension på den? Någon som törs spekulera runt den utan fakta kanske?? [:D
Att Atacama gör bra och fina stativ tycker många men hur är det med deras STATICSTAGE. En vibrationsdämpande plattform på Sorbothanfötter. Användes med fördel till CD-spelare på upp till 10 kg. Den är tydligen gjort i MDF.
Är den bra? Någon som läst en recension på den? Någon som törs spekulera runt den utan fakta kanske?? [:D
Mvh Magnus Eriksson
aldrig testat någon sån men det låter som en grej du kan göra själv för en spottstyver. Är väl inte särskilt impad över atacama produkter överhuvudtaget. deras stativ är både vingliga och fula som stryk, det medför ju tyvärr att man blir skeptisk till deras övriga produkter.
sayonara
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Har för mig att markuu gjorde en mätning av vibrationsdämpning för bl.a. Base och att Atacaman var med där och fick hyfsade resultat. Inte så länge sen och du borde hitta det med en sökning. Jag har ett par Atacama högtalarstativ som jag är nöjd med. John Atkinson (Stereophile) har eller hade i alla fall nyligen också ett par.
Har för mig att markuu gjorde en mätning av vibrationsdämpning för bl.a. Base och att Atacaman var med där och fick hyfsade resultat. Inte så länge sen och du borde hitta det med en sökning. Jag har ett par Atacama högtalarstativ som jag är nöjd med. John Atkinson (Stereophile) har eller hade i alla fall nyligen också ett par.
Tackar det ödmjukaste!!
Vem är Markuu och vart kan jag söka efter hans resultat?
Nu har jag inköpt en Atacama Staticstage att ha under min lilla Thule. Den har ännu inte hamnat under den men men vilken dag som helst. Ska bara...! (he he he eh)
Köpte den begagnad av en person i Stockholm om skulle uppgradera sig. Får väl återkomma med lite lyssningsintryck från hemmiljön med min elektronik så att säga.