HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Johnny Cash senaste låter konstigt.......
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2003/01/25 :  18:45:08  Show Profile Send Orpheus a Private Message
.....tycker jag,en del låtar distar på nått konstigt sätt.
Nåån mer som har synpunkter på ljudkvalite´n på den här annars jättetrevliga skivan
mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/25 :  18:51:53  Show Profile Send nin a Private Message
Hmmm, CD'n eller?? Jag har vinyl på ingående men jag tror det inte ska vara något fel på ljudet. Fick väl 4:a av 5 i Stereophile på ljudet...Kanske något fel på din skiva
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/01/27 :  12:12:36  Show Profile Send pontus a Private Message
har inte upplevt några konstigheter med ljudkvaliten på skivan (CD) - tvärtom, tycker jag nog att det är ett ganska bra ljud
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/27 :  14:01:37  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Jo jag håller nog med om att sången distar på en hel del låtar. Särskilt nine inch nails-låten, men den antar jag att det är meningen på. Annars tycker jag att ljudet är helt ok, men som sagt nog distar sången allt. Tycker även att sången är mixad för hög på hela skivan, men det är ju en smaksak.
Man kan ju säga som så att om man jämför Rick Rubins insatser som producent och jämför med hans tidigare (mycket...)insat på Danzig, danzigI å är det ju en rejäl uppryckning

lazyboy
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/01/27 :  16:38:52  Show Profile Send B Peter a Private Message
Jag får också distorsion, jag minns inte nu om det är låt 1 eller 2 som är värst. Det börjar i alla fall dista när de öser på lite mer (om nu "ösa på" kan stämma in på den här lugna skivan) och upphör när Cash gör en kort paus och börjar sjunga lite lägre.

Sen jag skaffat akustikplattor, 8 stenullsskivor i tunt tyg, så hörs en massa konstigheter på skivorna. Neil Young live, MTV-framträdandet, låter helt sjukt på låt nummer 4. Var ljudmixaren berusad?
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/01/27 :  17:23:30  Show Profile Send dekengren a Private Message
Haha, så kul att fler nu äntligen upptäckt detta! Refrängen på "hurt" skorrar helt vidrigt. Dock kräver det sin anläggning (eller öra) för att höra detta då det i "normala" sammanhang och volymer kan missas! Då distortionen bara finns på sången och inte musiken så sätter i alla fall jag en tia på att det är en halvdöv eller bara lat inspelningstekniker som tänkte "whatever" och lät det vara! Eller kanske tom en kinkig Cash som vägrade sjunga om? Hmmmm...
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/27 :  17:58:43  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Nja, jag kan nog sätta nån spänn på att det åtminstone i hurt är meningen. Som sagt så är ju originalet gjort av nine inch nails och det är ju inga snälla pojkar. Men när det distar på resten av skivan låter det bara trist. Och jag tycker nog att man hör det väl så klart i min "lo-fi"cambridge-linn magic, b&w-utrustning

lazyboy
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/27 :  23:41:43  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
vad jag vet så är det väl bara en bit på låt 2 som är helt åt HE ?
resten har en helt ok ljudkvalitet...

Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2003/01/29 :  03:28:21  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Det var precis detta jag menade med inlägget,låt 2 blir outhärdlig på lite volym även på min 13kkr anläggning cambridge+canton.det förstör lite på helhetsintrycket tycker jag o man kan ju fråga sig varför de har släppt igenom det här.

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/01/29 :  10:51:49  Show Profile Send pontus a Private Message
pratar vi inte om en två-tre s i slutet på spåret och precis som lazyboy säger så är det säkerligen meningen - ett konstnärligt grepp helt enkelt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000