Glad över att jag skulle ägna mig ett par timmar åt vin och välljud genom lurarna, som jag äntligen skaffat förstärkare till - det tog bara ett halvår- hittar jag min flickvän i hallen sägandes "...älskling, bli inte tokig nu..."
"What?!" replikerar jag, så lugnt som jag bara kan.
Väl inne i huset ser jag mina AKG 701 - my prrrrecioussss - utan sladd, ganska kustomiserad huvuddyna och andra sporadiska bitmärken. Och en sömndrucken valp som inte alls fattar varför husse ser så sur ut.
Så,hur gör jag nu? Har provat att löda hörlurskabel tidigare - och visst, jag är flink - men jag inser mina begränsningar.
Känner någon till någon firma som byter ut kabel på dessa lurar och eventuellt var jag hittar ny huvuddyna?
Gärna någon som varit ute för samma sak så jag slipper terapigrupp. Har ingen hifi hemma nu då ett högtalarbyte ligger i vardande och det tar lite tid att få ihop stålar.
Muddarna ska gå att köpa nya och det finns även modkitt etc med sladdar till AKG701 så det är inget omöjligt. Beror lite mer på hur bra du är på att fixa.
Den silverfärgade kåpan i mitten vrider man av och sitter med små hakar på baksidan. Är jag inte hel fel så är det bra att vrida åt vänster om du får grepp med nåt. Bakom det sitter det med skruv och sen kommer du åt det mer.
Kolla där du köpt det annars vad det kostar med reservdelar / reparation. Beror så klart helt var i landet du bor.