hej kör systemet ovan med hk avr 7000 och upplever dessa som vassa och skarpa. undrar om det går att lösa det eller ska jag byta och i så fall undrar om ni har rekomendationer för "mjuka" kvalité högtalare. har någon hört vienna accoustics ? var kan man hora dessa ? tacksam för svar.
Vill inte rekommdera att köra Klipsch med Harman Kardon.. Som har en väldigt skramlig topp. Prova att byta förstärkare, och se över ditt rum. Lägg in mattor osv, i fråga om elektronik rekommenderar jag Marantz som är åt det lite mjukare håller...
Har själv H/K och upplever den absolut inte som "skramlig", inte ihop med mina Mirage iaf. Har inte dessa Klipsch horn i toppen? Den typen av ljud passar nog inte alla, påfrestande i längden imho.
Har själv H/K och upplever den absolut inte som "skramlig", inte ihop med mina Mirage iaf. Har inte dessa Klipsch horn i toppen? Den typen av ljud passar nog inte alla, påfrestande i längden imho.
just det ! kan inte beskrivas bättre. dessa har horn i toppen och påfrestande i längden. undrar om ni kan hjälpa med förslag för lösning
Klipscharna måste kombineras med rätt grejor... Precis som allt annat... Men dom är i hög grad känsliga i diskanten...
// (Jonas som har horn han med)
"rätt grejor" ????????? vilka i så fall ? vilka horn har du och hur löste du problemen ? är du nöjd med lösningen ? blir det inte enklare att byta klipscharna ??