HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Finns det olika Amplifix/Cdfix?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/29 :  21:46:10  Show Profile Send nalle a Private Message
quote:
Originally posted by Gebex

Det finns olika versioner av CD-fix. Den som är svart på bilden är den äldre versionen. Det som jag tror skiljer sig är: metallen i locket som är stål och som har bytts ut mot aluminium. Detta gjordes eftersom den gamla modellen kunde börja vibrera av magnetism som uppstod av transformation. Transformator byttes även ut (det skall man få byta ut utan extra kostnad). Sedan skiljer sig fjärrkontrollen. Jag vet inte om den gamla modellen klarar av cd-text. Det gör den nya.

Hur stora är dessa vibrationer? Ibland tycker jag att man kan känna små vibrationer i olika delar av anläggningen när man snuddar vid den. Är detta normalt?

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/29 :  21:52:14  Show Profile Send K-man a Private Message
Nalle, låter som att det är små krypströmmar ifrån chassiet som du känner... känns om man typ smeker apparaterna mjukt, mjukt... liksom "killar lite" i fingrarna... detta verkar nästan vara normalt..eftersom jag tycker man känner det på väldigt många olika apparater i olika nivå....även om det känns mindre bra... ibland blir det bättre av att vända nätkontakten...eller jorda...och ibland sämre...

Det är om jag fattat din fråga rätt, inte samma vibration som syftas på tidigare...

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/01/29 21:56:37
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000