Hej där ute! Har kommit i kontakt med en CD av Unison Research Unico CD. Dessvärre är det ganska svårt hitta information om den. Har en spelare som på sin tid kostade ca:18, en Classé. Eftersom denna börjar bli aningen ålderstigen går jag nu i tankar att eventuellt köpa någonting nytt. Ni på Forumet brukar var väl insatta i bra och mindre bra produkter. Nu undrar jag om någon kan ge mig ett tipps. Är denna spelare värd pengarna. Tror den kostar runt 22. J
Vet ingenting om den och det tycks vara svårt få fram några fakta. Det enda jag känner till är att den har remdrift och rör. Även balanserad utgång. Passar bra till min Krell.
Vill minnas att modellen är, som påpekas, från 2002. Jag hade en hemma tillsammans med Copland cda822 för test, och valde till slut copland för att den spelade bäst hemma hos mig. Körde dom tillsammans med en Krell kav300i. Tycker spontant att 15 tusen låter mycket...
Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
För 15 papp måste jag säga nej. Det är för mkt. Om du fortfarande gillar din Classe tycker ja du ska behålla denna och låna hem en dac i stället. Mitt tips är Regas nya dac. Ny, modern och kostar 6 papp. Dels tror jag du finner en större förbättring på detta sätt och om inte, sparar du en rejäl slant.
Mvh // Mattias
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless