HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hjälp med val av förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/01/27 :  13:25:40  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
hej alla.
Nu har jag velat fram och tillbaka i flera månader. Jag kan överhuvudtaget inte bestämma mig för vilken förstärkare jag ska köpa. Det enda jag vet är att den får kosta max ca5000 begagnad.
Har varit inne på rotel 980 för och slutsteg. Upptäckte att det inte fanns nån fjärr och tänkte då på RC-972 Istället. Kommer dock ihåg en gammal recension där det stod att NAD-försteg lät bättre än Rotel-försteg.
Sen har vi ju då HK650 som verkar bra och är billig. Men de verkar halvsvåra att hitta just nu.
Vill väldigt gärna ha tag i nåt som ser ruskigt snyggt ut och som passar med Black diamond och Arcam Alpha 7Se. Visst det kan tyckas att det inte behövs särskilt mycket förstärkeri till dessa grejer (jämfört med vad vissa verkar ha stående hemma hehe).
Nåja lite rekommendationer i denna business skulle inte skada. Likaså om du faktiskt har nåt trevligt att sälja, så får du gärna skicka ett mail. /Lasse

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

Edited by - theboyonthemoon on 2003/01/27 15:12:56

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/01/27 :  18:10:14  Show Profile Send RotelPower a Private Message
En begagnad DENON PMA-1500R (finns i svart och i guld) kan du säkert få för 3500:-, fjärr är det också. Kostar ny 7000:- på Hi-Fi klubben. Körde med en sån förut till mina Black Diamond funkade klockrent (2x140W i 4 ohm). Sen har du PRE-OUT på den också, det är plus.

Fast att sälja den vill jag inte. Kör med den till min dator.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/01/27 :  20:08:13  Show Profile Send NtR a Private Message
Nä, försök hitta en beggad Arcam med MosFet. Då slipper du det vassa ljud som annars nästan garanterat dyker upp med billiga stärkare. Rega är ett annat alternativ som kan funka.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/27 :  20:15:52  Show Profile Send nalle a Private Message
Primare A-20 har jag haft ett tag och är mycket nöjd med. Den är dessutom väldigt snygg.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000