HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harman Kardon pa2200
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ohlsson
Member

73 Posts

Posted - 2003/01/27 :  21:28:27  Show Profile Send ohlsson a Private Message
Har fått ett erbjudande att köpa en sådan men som jag har förstått det så är det ett mono steg, stämmer det ?

ohlsson
Member

73 Posts

Posted - 2003/01/28 :  18:38:35  Show Profile Send ohlsson a Private Message
Verkligen ingen som kan svara på min fråga ?
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2003/01/28 :  19:42:47  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Vet inte säkert, men jag tror det. Jag har en PA2400 som är på 2x120W med möjlighet att bryggkoppla till 1x340W.
Vad jag kan minnas har PA2200 samma möjligheter, bara lite lägre effekt. Båda är riktigt bra och strömstarka förstärkare, PA2400 med sina +-100A klarar det mesta.

Om man tittar på http://www.audioreview.com/PRD_115823_1583crx.aspx står det visserligen "100 Watt Bridged Mono Capacity Power Amplifier", men jag tolkar det som att den är möjlig att bryggkoppla (allt måste inte heller vara rätt som står här).
Läser man recensionerna ser man att flera ägare använt dem som monoblock. Det är dock en som skriver att han haft en bryggkopplad till centern och en till bakhögtalarna, " One is bridged mono to drive my center channel while the other drives my rears".
Vilket verkar bekräfta det jag minns.

Vill du läsa om PA2400 finns den här http://www.audioreview.com/PRD_115821_1583crx.aspx . De brukar vara med i annonser ganska ofta, för 5-7000kr, nytt kostade 13000kr.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000