Hej. Han byggde en 1000L hartleysub för ett anntal år sedan och det skulle inte förvåna mig om han har den kvar. Stig är en trevlig person och om du behöver komma i kontakt med leverantören så kan han säkert hjälpa dig. När jag lyssnade på den subben i affären tillsammans med quad 63orna så lät det mycket bra. Jag såg ett par hos Glotta för länge sedan men dom var tyvärr inte inkopplade just då. Dom annvändes som till botten till Mark Levinson elektrostaterna (dubbla Quadar). Kanske någon annan som kommer ihåg den uppställningen?
Hartley 24" eller 26" ? bas i 1000L låda, en Decca banddiskant mellan 2 Quad i trästativ.
Lät ruggigt bra på den tiden, men med lite perspekiv tror jag man skulle säga 3 ganska olika klanger som har svårt att jobba bra tillsammans med dagens preferencer. Fast, det är klart, ljudminnet är kort. Vore kul att höra igen!
Tyvärr så fick jag aldrig möjlighet att lyssna på dom men det var ett väldigt underhållande och innehållsrikt hifibesök. Det var nog den mest fascinerande handlare jag träffat.