Söker efter servicemanual och/eller teknisk komponentbeskrivning till Infinity Modulus generation 1 (dvs originalet, inte det plastiga substitut som Harman senare producerade i samma namn...) Min sub har egenheten att oscillera med regelbunden oregelbundenhet och min gode vän som hjälper mig att felsöka kommer inte vidare utan ovan nämnda manualer!
Hej Magnus! Jag har Modulus jag med och jag tror jag har servicemanualen hemma på datorn. Pm:ā din mailadress så kan jag skicka den när jag kommer hem på söndag.
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Fast jag tror att problemet kan vara så simpelt att plus och minus till elementet är felvända... Baskolumnerna till mina Infinity rs1b reagerar på det viset om man kopplar in servot polvänt.
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Det är inte alltför länge sedan som basen fick ny skumkant och då måste anslutande kablage avlägsnas... Skall kolla att polariteten är korrekt. Tack för tipset!
Kollade polariteten och det ser ut som om allt ligger i rätt fas! Sitter ett par justeringar på delningsfiltret/slutsteget som någon nyfiken kanske varit framme och skruvat på. Ljudet som produceras vid oscilleringen påminner lite om det som mina Epsilon ger ifrån sig när nivån på slutstegen skall ställas in via det externa delningsfiltret..