Funderar på att skaffa mig en vinylspelare vid något tillfälle. Min fråga är hur står sig Luxman pd 282 eller 284 mot till ex Thorens eller liknande spelare? Har även kikat lite på Rega som jag gillade på åttitalet (hörde en planar 3 som spelade duktigt bättre än Linn 12). Vad behöver jag tänka på? Har även fått känn på en Opus spelare för 3000 som är alldeles för mycket för min budget men är det endå ok pris? Skulle vara något fel på den men vet ej vad eftersom jag tyckte den blev för dyr.
Visst är det trevligt med vinyl, och de spelare du nämner spelar alla med godkänt resultat! Luxman spelarna är rätt snygga och välbyggda men de låter inte så bra som en god Thorens eller en Rega. Av Thorens alla modeller gillar jag TD-125, TD-160, TD-320/318/316 som alla låter bra i förhållande till kostnad, mera musik än hifi i min mening.
Rega P3 är en för mig sund konstruktion som ger gott ljud och litet underhåll. Armen är bättre än alla Thorens egna varianter och tillåter många olika pickisar att trivas.
Vad gäller en Opus för 3 lök låter det som ett riktigt bra pris, det beror ju naturligtvis på problemet med den...
Mvh Micke
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Jo skulle vara trevligt med lite vinyl igen Lutar nog mot en rega för min del även om opus hade varit trevligt men det är för mycket pengar för mig i dagsläget. Får se när det kan bli av bara blir nog inte än på några månader. Är det något speciellt jag behöver tänka på när jag köper en spelare?
quote:Har även fått känn på en Opus spelare för 3000 som är alldeles för mycket för min budget men är det endå ok pris? Skulle vara något fel på den men vet ej vad eftersom jag tyckte den blev för dyr.
Du får gärna komma med mer information om opusspelaren.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"