Jag undrar vad ni rekommenderar/använder för trafo till Aleph 5? Har inte kunnat hitta så mycket info om detta på nätet... Ni får också gärna berätta vad de kostar och var ni rekommenderar för inköpsställe...
Aleph 5 ett stereosteg på 60w klass A. Tror att 500VA per kanal blir ganska perfekt. 800VA om du vill överdriva lite. ¨Håller själv på med Aleph 60 i stereoversion och använder 2 st 500VA som ger 2*30V. Har för mig att "femman" är i princip samma slutsteg fast med ett lite annorlunda ingångssteg så det borde bli bra till dig med. Köpte mina från www.reichelt.de för 39 Euro stycket men sen kommer det på frakt förstås....
//Om mina Aleph 60 vore klar snart så jag kan bygga en Aleph P och en proac klon.. Eller en Gainclone eller nåt..
Stereosteg vet jag ju inte ifall jag skulle klassa Aleph 5 som... De är väl en ren mono konstruktion på de.. Jag trodde 5 leverade mer än 60watt per kanal... Men jag kanske har fel... Tack för länken ialla fall!
Jag undrar vad ni rekommenderar/använder för trafo till Aleph 5? Har inte kunnat hitta så mycket info om detta på nätet... Ni får också gärna berätta vad de kostar och var ni rekommenderar för inköpsställe...