Det kanske är fel att lägga in en sådan fråga forumet för hifi, men jag hittade inget bättre förslag. Jag har letat runt här på forumet och försökt hitta svar på min fråga men inte lyckats. Kan någon förklara hur jag får in en bild i ett inlägg.
Kära moderatorer! Skulle man inte kunna ha någon uppslagssida med förklaring av hur man använder de funktioner som finns på dessa sidor? I alla fall de något mer avancerade funktionerna.
Om du tittar längst upp till höger så hittar du en FAQ. Men tyvärr så står det inget om hur man lägger in bilder som inte är länkar. Men det kanske inte går.
FAQ är i och för sig bra men jag tänkte mig mera som den sidan med regler för foumet som finns. En sida för hur man använder forumet och en för hur man uppför sig.
Man får lägga bilden på en s.k. webserver och sedan länka till den på den servern. En del ISPer (exempelvis Bredbandsbolaget som jag använder) har tjänsten "personlig hemsida" utan extra kostnad och den kan man använda för detta.
Jag ordnade så jag har ett fotoalbum här på forumet. Dit skickar jag mina bilder. Sedan kan jag länka därifrån. Så vitt jag förstår kan vem som helst här få ett eget fotoalbum på forumet. Det är väl bara att ansöka hos någon av moderatorerna.