Author |
Topic  |
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2012/01/21 : 20:23:39
|
Tack för i dag pöjkar, Caveman rules .....
Det här var en väldigt trevlig tillställning.
PG |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
FransBertil
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 09:26:53
|
Hej på er
Tack för en trevlig lyssningsstund med synnerligen annorlunda kaffe......
Caveman - skön pondus !
mvh Bertil från Bara |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 10:30:08
|
Heja grottmän! Spela så det ryker! 
Det är tomt och tyst utan dom här hemma...  |
Waf, Waf!
|
 |
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 10:56:34
|
quote: Spela så det ryker!
Det var det vi gjorde, men då fick vi fortsätta med vinyl istället 
Tack alla som varit här hittills, kul att träffa er |
Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten... |
 |
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 12:22:48
|
Jag tycker att det låter spännande med kaffet. Jag undrar vad det var som var annorlunda med det Vietnamesiska kaffet jämfört med vanligt kaffe? Jag tycker att det är kul att alla som varit nere i grottan är så positiva till den lurviga besten. Jag hörde den själv i en grotta under gamla stan. |
 |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 16:48:10
|
Kul att det gått bra! Vore kul om besökare skrev lite mer utförligt vad de tycker. |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
Bland
Member

672 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 17:39:12
|
En vän ska köpa helt nya prylar ifrån början och han frågade mig om hjälp. Tuva tror jag skulle kunna intressera honom. Men har no thrills någon idé om någon hygglig integrerad förstärkare som skulle passa? |
 |
|
Tompa-T
Member

301 Posts |
Posted - 2012/01/22 : 18:19:00
|
Alltid spännande att testa, kaffet från Vietnam var ok !  Tack för en trevlig eftermiddag !
//-- Tompa-T -- |
HIFI & Musik nörd :-) |
 |
|
No Frills Audio
Member

94 Posts |
Posted - 2012/01/27 : 14:50:23
|
Vi fick den här texten på vår sida idag, inskickad av en byggsatskund.......... kul läsning för oss , kan kanske vara trevligt att läsa för några av er som ev är "sugna".......... 
quote: Ja tänkte skriva ett par rader om Cave-boy 15 högtalaren. Ja bestämde mig att köpa ett par efter ja vart hemma hos Claes och lyssnat . Detta var andra gången ja hörde dom. Jag blev imponerad av de ja hörde. Första gången var på premiären vid hifi mässan i Jönköping. Ja kan inte säga att ja letade högtalare utan mest gick runt och lyssnade som man brukar göra när man går på mässa. Det har blivit en och annan mässa genom åren. Tycker de är riktigt kul att gå på mässa och få chansen att på samma ställe kunna få ta del utav de många olika utställarnas produkter. Jag fick byggsatsen levererad utav Claes. Byggsatsen var inga större problem med att få ihop Lite sunt förnuft, gott om tvingar och rejält med lim. Under bygget så fick ja mycket goda råd utav Claes och Ingvar samt att de gav tålmodiga svar på mina ev. frågor. Nu hoppar vi fram till det roliga nämligen att lyssna. De kräver en lång inspelnings tid innan allt faller på plats. Ja hade lite problem med diskanten som var lite vass för min smak men det var övergående. Vad gäller placeringen så flyttade ja runt dem en hel del innan jag till slut valde att ställe upp dom som ett par klipschen horn nämligen i hörnen utav rummet.
Det som ja uppskattar mest är dess förmåga att spela all slags musik med bravur. De är inte så känsliga som andra högtalare vad gäller musikval och inspelnings kvalitet. I sort sett alla högtalare kan spela så kallad hifi musik och låta bra men väldigt få kan spela det mesta. Ja lyssnar på all möjlig musik från klassisk till Electronic och vidare till bluesen men mest snurrar nog 60-70 tals musik, Tex. Doors, Janis Joplin, Bob Dylan, Hendrix, Stones, Rocky Erikson, Pink Floyd samt Psykedelisk rock och det låter så jävla bra helt enkelt. Sen har vi hårdrocken, Black Sabbath, Dee Purple, Led Zeppelin , Maiden, Ac/dc men även tidig 90-tals death metal som Entombed, Carcass, Bolt Thrower, Morbid Angel som ligger mig varm om hjärtat. Det brukar vara svårt att hitta en högtalare som kan få ut ett driv i musiken, ja man vill att det ska finnas lite jävlar annama. Ett bet kanske man kan säga.
Ja har ett par stora Magnaplanar 3,5r som ja har spelat på i ett par år. Dessa har ja älskat för dess förmåga att återge kvinnliga och manliga röster samt akustisk musik. De har en fenomenal återgivning i diskant och mellanregistret, en stor och luftig ljudbild. Det beror väl på dipol konstruktionen. Men de har också stora brister som jag saknat. Som att kunna spela högt med bibehållen ljudbild, spela rock o metal på ett naturligt vis, att kunna återge ett tryck/slam i musiken, att fysiskt kunna känna en Elgitarr, virveltrumma, eller en baskagge, mer naturligt skitig live karaktär.
Ja saknar inte dom för Cave-boy 15 återger sång röster samt glesare/akustisk/ och väl producerad musik I-stort sett lika bra som Maggisarna plus allt jag saknat. Ja är mycket nöjd med mitt köp. Till er som funderar på dessa burkar kan ja bara ge mina rekommendationer. Dessa högtalare är otroligt prisvärda oavsett om du köper dom färdiga eller i byggsats som ja gjorde! Man får otroligt mycket välljud för pengarna! Man måst lägga betydligt mycket mer för att ens komma i närheten av vad dessa presterar.
|
 Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
|
 |
|
Topic  |
|