Jag funderar starkt på att snickra ihop ett Balanced Line Stage av Nelson Pass. Detta är ett enkelt balanserat försteg.
Det stora problemet är dock hur jag skall göra volymkontrollen. Jag skulle behöva en volympott med "dubbel" stereo för att fixa detta. Finns det? Jag vill inte en volympott per kanal... Jag har sett att DACT har en attenuatorer för balanserade applikationer, men de ligger på en kostnadsnivå jag inte riktigt är beredd att ta (snarast så att den blir dyrare än resten av försteget tillsammans...).
Jag håller på att bygga ett bal. försteg just med crystals cs3310:or. Digital volymkontrol som styrs via ett enkelt serieinterface från en pic lämpligen. Finns i bra dyra apparater så de borde fungera. /Per
DasKapital>> Funderar också på att bygga ett sådant försteg. Vore kul ifall man var flera. Hade du tänkt att etsa själv, köpa fördig pcb eller köra p2p?
DasKapital>> Funderar också på att bygga ett sådant försteg. Vore kul ifall man var flera. Hade du tänkt att etsa själv, köpa fördig pcb eller köra p2p?
Jag köper nog färdiga kort av Kristijan, http://web.vip.hr/pcb-design.vip. Jag är inte tillräckligt haj på kretskortslayout för att våga mig på det ännu. Och hans kort skall väl vara ok som förstått det...
Jag håller på att bygga ett bal. försteg just med crystals cs3310:or. Digital volymkontrol som styrs via ett enkelt serieinterface från en pic lämpligen. Finns i bra dyra apparater så de borde fungera. /Per
Inte sugen på att lära mig PIC-programmering... Hittade något liknande chip med up/down-ben dock.